EL DESAFIAMENT SOBIRANISTA
Excursió d'alcaldes a càrrec de l'erari
Una alcaldessa reconeix que ella i altres regidors han carregat el viatge als seus ajuntaments

zentauroepp40851059 catalan pro independence mayors hold a banner as they demons171107141811 /
Uns 200 alcaldes independentistes catalans es van desplaçar ahir a Brussel·les per explicar el punt de vista d’aquells que conviuen dia a dia amb els ciutadans i denunciar al cor de la Unió Europea (UE) l’atac que diuen que estan patint per part de l’Estat espanyol. Ha sigut un viatge llampec de només 10 hores i amb un objectiu que finalment han fet realitat: acompanyar els membres del Govern cessat sobre els quals pesa una ordre europea de detenció i entrega. Encara que sobre el viatge planava: ¿qui l’ha pagat?
La delegació d’alcaldes, amb les seves vares de comandament, aterraven a la capital comunitària després del migdia (uns quants van optar per anar-hi en cotxe) en un vol xàrter contractat per European Aviation. Poc després van anar en autobús, i escortats per la policia belga, fins al centre del barri comunitari on es van concentrar davant de les seus del Consell i la Comissió Europea per denunciar l’empresonament dels vuit exconsellers i els presidents d’Òmnium i l’ANC.
Va ser un primer acte de protesta d’una mitja hora en què va sonar un crit: «¡Llibertat per als presos polítics!», i un himne, 'Els Segadors'. A l’acte hi va assistir el que va ser delegat del Govern a Brussel·les i també cessat, Amadeu Altafaj, així com els eurodiputats d’ERC, Jordi Solé i Josep Maria Terricabras, i el representant del PDECat, Ramon Tremosa. No es van veure ni es van reunir amb cap representant de les institucions europees. «Heu de tenir en compte que aquest viatge es va organitzar divendres. Vam decidir venir dimarts i amb 48 hores efectives és molt difícil que tothom tingui l’agenda lliure», va justificar Miquel Buch, alcalde de Premià de Mar (Maresme) i president de l’Associació Catalana de Municipis (ACM).
¿Qui ho ha pagat?
Notícies relacionadesPerò la pregunta més repetida va ser qui va pagar el viatge. De l’avió al lloguer dels autobusos i la sala de Bozar, al centre cultural on a la tarda van celebrar el gran acte del dia. «Cada un, la seva part. Cada alcalde paga la seva part, és clar», va explicar Buch. ¿I el lloguer de la sala? «Els eurodiputats. Si el que us preocupa de 200 alcaldes és qui lloga i qui paga la sala, crec que enfoqueu malament el tret», va dir. El cert és que ni tots van pagar la seva part, ni és clar que els eurodiputats, la sala.
«Hi ha de tot. Uns s’han pagat el bitllet i a altres els el paga l’ajuntament. Ha sigut una decisió personal. Jo represento el meu consistori i he entès que és un acte institucional, i en aquest cas el paga l’ajuntament», va dir l’alcaldessa de la Garriga (Vallès Oriental), Meritxell Budó. La setmana passada va anar a Madrid a acompanyar els exconsellers als jutjats: «Em vaig pagar jo el viatge perquè vaig entendre que era una decisió personal».
AMI ( Associació de Municipis per la Independència ) Referèndum a Catalunya Govern Govern Unió Europea Independència de Catalunya Jordi Solé Miquel Buch Alcaldes Ajuntaments
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032