EL POLS SOBIRANISTA
La CUP considera el viatge de Puigdemont a Brussel·les "una bona estratègia"
Els anticapitalistes, no obstant, reconeixen que el procés es pot allargar "anys"
Benet Salellas /
La CUP considera que el viatge a Brussel·les de l'expresident Carles Puigdemont i sis exconsellers del Govern destituït és una "bona estratègia", tot i no tenir-ne constància prèviament. "La idea d'ubicar el focus a Brussel·les contribueix a una estratègia d'internacionalització de la vulneració massiva de drets humans que hi ha a Catalunya; em sembla interessant", ha manifestat el diputat de la formació Benet Salellas en declaracions a TV3.
No obstant, Salellas ha criticat les "limitacions" d'entendre com una cosa "màgica", "immediata" i amb una lògica "de baix a dalt" el procés d'independència, cosa que s'ha manifestat, segons la seva opinió, amb la "neutralització" dels líders independentistes mitjançant les querelles per rebel·lió, sedició i malversació, entre altres, presentades per la fiscalia. "Ens trobem en un moment desconcertant", ha afirmat el diputat.
Notícies relacionadesSegons Salellas, és un procés més semblant a "una carrera de llarg recorregut" i pot "durar anys", i en aquest procés la CUP està "preparada" per iniciar "l'obertura del procés constituent, la llei de transitorietat i altres mesures", mesures que després del ple de divendres al Parlament "el Govern ha optat per no desplegar". "Ha optat per una altra estratègia que nosaltres desconeixem", ha admès.
Per una altra banda, el diputat anticapitalista ha assenyalat que el debat de si les forces independentistes han de concórrer o no a les "eleccionetes autonòmiques" del 21-D ha tapat "el que significa dissoldre un parlament democràticament elegit" per "un poder autoritari" i "extern". No obstant, reconeix que la formació prendrà la decisió de si presentar-se o no en una pròxima assemblea nacional.
Govern Carles Puigdemont CUP Independència de Catalunya Declaració unilateral d'independència (DUI) Brussel·les Benet Salellas
- Alerta per ventades a l’Empordà i al Pirineu i amb mala mar a la costa
- Dos suposats traficants de Figueres passen dos mesos a la presó fins que el laboratori conclou que duien paracetamol
- Problema enquistat Un operatiu de neteja de Badalona desallotja els assentats sota la C-31 per «greus problemes d’insalubritat»
- Aquest 26 de març Llums grogues en monuments i edificis: Tarragona inicia aquest dijous el compte enrere dels 100 dies per al Tour de França
- Reforç del pla Inuncat El nou pla de Catalunya davant les inundacions tindrà un nou avís per alta intensitat de pluja i una assessoria jurídica per a les mesures d'emergència
