EL PROCÉS SOBIRANISTA
Ciutadans recolza que l'aplicació del 155 a Catalunya sigui gradual
Rivera ha parlat diverses vegades amb Rajoy
Ciutadans coincideix amb el Govern central i amb el PSOE que l'aplicació de les mesures per intervenir l'autonomia catalana a l'empara de l'article 155 de la Constitució s'ha de fer de manera "gradual" perquè sigui possible modular-ne l'aplicació. Així ho han explicat fonts de la formació taronja, que han expressat el suport de C's a aquesta esmena socialista, una de les tres del PSOE.
C's no té representació en la comissió que estudia el dictamen de la ponència sobre l'activació d'aquest precepte --només té tres diputats a la Cambra alta i estan al Grup Mixt--, però és un dels partits que, amb el PSOE, han recolzat el Govern espanyol en la resposta al desafiament independentista de la Generalitat de Catalunya.
En qualsevol cas, el partit taronja sosté que "l'única manera de no aplicar l'article 155 de la Carta Magna" és que els dirigents independentistes "tornin a la democràcia, a l'Estatut i a la Constitució" i que "es garanteixin unes eleccions lliures i segures", segons han indicat les fonts consultades.
Notícies relacionadesRespecte als mitjans de comunicació públics a Catalunya, "en principi" recolzen el text "en els termes traslladats pel Govern" però que, "com que els esdeveniments estan canviant", haurien de valorar qualsevol negociació que es fes sobre aquest text.
El cap del Govern, Mariano Rajoy, ha mantingut aquest dijous diverses converses telefòniques amb el líder de Ciutadans, Albert Rivera, a l'espera que el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, revelés si convocaria eleccions a Catalunya o no.
Iñigo Urkullu Carles Puigdemont Inés Arrimadas Ciutadans Eleccions Catalunya Albert Rivera Govern Independència de Catalunya Article 155 de la Constitució Declaració unilateral d'independència (DUI)
- Enquesta de l’ICPS Més de dretes, menys feministes i partidaris de limitar la immigració: un sondeig mostra la deriva dels joves catalans
- En classe turista Iberia limita a 99 euros el preu dels bitllets d’avió entre Madrid i Barcelona per la crisi de l’AVE
- Futbol L’Ajuntament aprova presentar la candidatura del Camp Nou per a la final de la Champions del 2029
- Successos Els Mossos investiguen un robatori a casa del porter del Barça, el sallentí Joan Garcia
- Informe de Sanitat Un terç dels adolescents de 15 a 18 anys han tingut relacions sexuals coitals: el 13,2% va començar als 13 anys o abans
