Un ferit per l'impacte d'una pilota de goma a Barcelona
La Policia Nacional ha utilitzat aquesta munició per dispersar la gent que era als col·legis electorals
La prohibició d'aquest projectil en la comunitat va entrar en vigor el 2014 i només afecta els Mossos d'Esquadra
Una persona ha resultat ferida aquest diumenge en un ull al disparar la Policia Nacional una pilota de goma al carrer Sardenya, entre Granvia i Diputacio, a Barcelona. L'home ha sigut traslladat a l'Hospital de Sant Pau, on està sent operat.
L'incident s'ha produït durant l'actuació policial que ha tingut lloc a les portes de l'escola Ramon Llull, on els antiavalots han disparat pilotes de goma quan, després de requisar les urnes del centre, es disposaven a retirar-se i han quedat atrapats entre els manifestants. Eren les 10.30 hores d'aquest matí.
Enmig d'una gran tensió, els agents han disparat les escopetes de pilotes de goma, en trajectòries bombades, per mantenir una línia de seguretat i poder obrir el pas a les furgonetes.
La Policia Nacional està utilitzat per dispersar els ciutadans que eren a la porta de col·legis electorals designats per al referèndum unilateral. I no només a Barcelona, sinó també en altres poblacions catalanes, com Sabadell. En aquesta última població el tret d'aquests projectils s'ha realitzat als voltants del col·legi Nostra Llar.

La pilotes de goma estan prohibida a Catalunya des de l'abril del 2014, després de provocar desena de ferits greus, especialment mutilacions oculars. Aquesta mesura, segons les fonts jurídiques consultades per aquest diari, només afecta els Mossos d’Esquadra, que és la policia que depèn de la Generalitat.
Després de mesos de controvèrsia, sobretot per el cas d'Ester QuintanaEster Quintana, la dona que va perdre un ull en la vaga del 14-N del 2012, el ple del Parlament va acordar el desembre del 2013 prohibir l'ús d'aquests projectils a Catalunya a partir del 30 d'abril de l'any següent.
Polèmica política i judicial
El cas Quintana és significatiu perquè la Conselleria d'Interior va mantenir durant mesos que aquell dia autoritzés l'ús de les pilotes de goma (era necessària l'ordre del director de la policia autonòmica). No obstant, un jutge instrucció va revelar que això no era així.
Notícies relacionadesAl banc dels acusats hi van seure un mosso i un escopeter. L'Audiència de Barcelona els va absoldre. La sentència deixa clar que la policia autonòmica va deixar bòrnia Quintana, que va ser indemnitzada per la Generalitat, però, segons el tribunal, “resulta impossible determinar” quin agent va disparar ni quina munició es va utilitzar, una pilota de goma o un projectil viscolàstic (foam).
Aquí podeu seguir en directe les últimes notícies sobre el referèndum d'independència a Catalunya.
Referèndum a Catalunya Cas Ester Quintana Policia Nacional Mossos d'Esquadra Forces de seguretat Abusos als Mossos Independència de Catalunya
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán