SEDICIÓ
La Guàrdia Civil denuncia que les protestes van impedir portar els detinguts als registres
En un informe remès al jutjat afirma que l'ANC i Òmnium van obstaculitzar la feina de la comissió judicial
Sosté que, en canvi, van deixar entrar Junqueras, Llach i els seus presidents a Economia

La jutge de l'Audiència Nacional Carmen Lamela encara no té l'atestat de la Guàrdia Civil que va sol·licitar per investigar la denúncia del fiscal pel delicte de sedició. Però és fàcil saber per on anirà veient el que l'Institut Armat va presentar al Jutjat d'Instrucció número 13 de Barcelona, per explicar com la "massa", animada per l'Assemblea Nacional Catalana (ACN) i Òmnium Cultural, va impedir el dia 19 de setembre que es traslladessin detinguts a les seus registrades perquè assistissin a la diligència i va dificultar les mesures de seguretat necessàries per garantir la feina i la seguretat de la comissió judicial.
A més, contrasta com els voluntaris amb peto verd de l'ANC sí que van deixar passar a la Conselleria d'Economia el president d'aquesta organització, Jordi Sànchez, el d'Òmnium, Jordi Cruixart, el vicepresident de la Generalitat, Oriol Junqueras, i el diputat de JxSí Lluís Llach. Però es van negar a fer possible qualsevol mesura que garantís la seguretat de la comissió judicial amb la creació d'un perímetre de seguretat. La seva "intenció" era "impedir la seva mobilitat", fins al punt "d'impossibilitar el compliment de les gestions i diligències ordenades pel jutge". Això "es va evidenciar en la impossibilitat de poder traslladar els detinguts als registres perquè en l'exercici dels seus drets hi fossin presents".
Paper negociador
Notícies relacionadesLa concentració es va convocar a través de whatsaps amb el lema "per aturar la Guàrdia Civil". I insisteix en el paper de les dues organitzacions sobiranistes per avituallar els concentrats, dirigir-los "arengues" i el paper "negociador" que van desenvolupar amb els mossos i els agents de la Guàrdia Civil. Destaca que mentre que "es van encarregar d'obrir un corredor per permetre l'entrada i/o sortida de personalitats del Govern català", no ho van fer "per permetre la sortida de la comitiva judicial".
Sànchez i Cuixart "tenien un poder efectiu sobre la gent concentrada, ja que aquelles propostes que van realitzar van ser capaces de fer-les". No obstant, les que els van proposar les forces policials perquè no hi hagués risc sobre les persones "no només no les van fer, sinó que van promoure el setge tot el possible".
Jordi Cuixart Referèndum a Catalunya Lluís Llach Guàrdia Civil Jordi Sànchez ANC Òmnium Cultural Oriol Junqueras Mossos d'Esquadra Independència de Catalunya Carmen Lamela Sedició Teresa Laplana Audiencia Nacional
- Combustible Males notícies per als conductors: s’esperen novetats a les gasolineres
- Violència sexual Escàndol als Feroz 2023: dues agressions sexuals, una denúncia de l’actriu Jedet i detingut el productor d’una pel·lícula nominada
- Sondeig preelectoral del GESOP Enquesta eleccions Barcelona: Trias surt al capdavant però es manté la pugna a quatre
- Obituari Mor Annie Wersching, actriu de ‘Timeless’ i del videojoc ‘The Last of Us’
- Dades de l’INE Aquests són els barris més pobres d’Espanya
- Entre Tots Carta d’un lector de Badalona: «Badalona, bressol del bàsquet»
- Trànsit DGT: les noves sancions que arriben el 2023
- Tecnologia Microsoft contractarà 100 persones al seu centre d’intel·ligència artificial a Barcelona
- Trànsit La DGT treu ofertes d’ocupació «garantida» per més de 2.000 euros al mes: últim dia per inscriure-s’hi
- Virals Aquesta recepta d’un metge triomfa a les xarxes: ningú sap què hi posa