ESQUERRA 'ABERTZALE'
EH Bildu suspèn una manifestació a favor del procés pels atemptats
La coalició independentista, així com el PNB, el PSE i el Govern basc, serà dissabte a Barcelona
Denunciades diverses 'txosnas' a les festes de Bilbao per exhibir fotografies de presos d'ETA
EH Bildu ha decidit suspendre la manifestació convocada per demà divendres a Bilbao en suport al procés sobiranista de Catalunya. La coalició considera que després dels atemptats de Barcelona i Cambrils, "s'ha de deixar tot el protagonisme a la societat catalana". També ha anunciat que enviarà una representació a la marxa que se celebrarà dissabte a Barcelona contra el terrorisme.
La mobilització suspesa per EH Bildu havia d'anar encapçalada per una pancarta amb el lema "Amb Catalunya, amb la democràcia", i s'emmarcava en les diferents accions organitzades per aquesta formació per recolzar la cita amb les urnes de l'1 d'octubre. De fet, ja va celebrar una altra marxa similar el 12 d'agost durant les festes de Sant Sebastià.
Amb tot, no faltarà una mobilització de l'esquerra 'abertzale' a la capital biscaïna, ja que s'ha convocat una altra protesta per al mateix dia, en aquest cas convocada per la iniciativa Kalera, Kalera (Al carrer, al carrer), per reclamar l'excarceració dels presos etarres "i el seu retorn a casa".
Manifestació a Barcelona
EH Bildu ha fet arribar el seu condol a les víctimes dels atemptats de Barcelona i Cambrils, i ha optat per no interferir amb proclames polítiques "en aquests moments tan dolorosos". La delegació que enviarà la coalició a la manifestació de dissabte estarà encapçalada per Maddalen Iriarte i Peio Urizar.
Des d'Euskadi també hi serà present una representació del Govern basc, encapçalada pel 'lehendakari', Iñigo Urkullu, i la secretària general dels socialistes bascos, Idoia Mendia, amb altres destacats dirigents del PNB i el PSE. També anirà a la marxa la presidenta de Navarra, Uxue Barkos, per expressar "la solidaritat de la ciutadania navarresa amb les víctimes, els seus familiars i amb el poble de Barcelona i Catalunya".
Denúncies a les comparses
Dignitat i Justícia ha anunciat que denunciaran davant l'Audiència Nacional les comparses bilbaïnes Askapeña, Txori Barrote i Kaskagorri per un presumpte delicte d'"enaltiment del terrorisme" per l'exhibició de fotografies de presos d'ETA. Aquesta associació ha criticat que els locals d'aquestes agrupacions festives estan decorats "en la seva integritat" amb imatges de reclusos que, tot i tenir els ulls tapats, "són perfectament reconeixibles". Daniel Portero, president de Dignitat i Justícia, ha assegurat que "entre ells hi ha els assassins" del seu pare.
Notícies relacionadesEl vicesecretari de Drets i Llibertats del PP biscaí, Carlos García, s'ha sumat a les crítiques a l'afirmar que "encara amb ferits de Barcelona entre la vida i la mort, hi ha miserables avui exhibint fotos de terroristes". La Delegació del Govern al País Basc ha traslladat a la Fiscalia de l'Audiència Nacional els fets perquè determini si són constitutius d'un delicte.
Per la seva banda, l'alcalde de Bilbao, Juan Mari Aburto, ha demanat "deixar que la justícia faci la seva feina" i ha expressat que "tothom se senti a gust en aquestes festes, que ningú se senti agredit".
PSE EH Bildu PNB País Basc Catalunya Terrorisme Independència de Catalunya Atemptat a Barcelona 17-A
- El Music Tech Hub concentra 100 ‘start-ups’ de tecnologia musical
- La lupa Araujo i el Barça se separen
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Crisi per la gestió del temporal Vilaplana va acostar Mazón amb el seu cotxe fins al Palau el 29-O
- Successos Els Mossos alerten de la "reinvenció" dels qui cultiven marihuana: amb una despesa de 6.000 euros se n’obtenen 24.000
- Desmantellen des d’Alacant una granja de mòbils que enviava 2,5 milions d’SMS al dia per a ciberestafes
- ACTUALITAT BLAUGRANA Laporta respon a la fi a Florentino: «El Madrid té barcelonitis i una mania persecutòria contra la millor època del Barça»
- ARAUJO, ABSENT DOS DIES Flick reclama que el Barça es reivindiqui davant l’Alabès
- Acte amb Foment del Treball Feijóo demana als empresaris catalans que pressionin Junts per a una moció de censura: «No em falten ganes, em falten vots dels seus»
