"Li fan pudor" d'una "tradició que té molt poc de demòcrata"
Urbán, contra Rafael Hernando: "Li fan pudor els peus de franquisme"
El de Podem critica el PP per criticar la plurinacionalitat

zentauroepp39614384 gra055 madrid 9 8 2017 el portavoz del pp en el congreso 170809214118 /
L'eurodiputat de Podem Miguel Urbán ha criticat aquest divendres el portaveu del Grup Popular al Congrés, Rafael Hernando, per les seves declaracions de dimecres passat en què va qualificar d'"aberració jurídica, política i constitucional" el concepte de 'plurinacionalitat' i ha assegurat que "li fan pudor els peus de franquisme".
En una entrevista a Onda Basca, Urbán ha reaccionat així davant els atacs d'Hernando a la plurinacionalitat: "El problema és que li fan massa pudor els peus de franquisme", i ha afegit que "li fan pudor" d'una "tradició que té molt poc de demòcrata", ha matisat. Així, ha defensat el concepte assegurant que "només una visió plurinacional" és vàlida, ja que, segons ell, és l'única que mostra "respecte a les diferents realitats que actualment conviuen a l'Estat espanyol".
Notícies relacionadesA més, ha equiparat el conflicte territorial de Catalunya amb "el que passa a Europa", en referència al referèndum escocès celebrat el 2014: "Aquest marc és el que assegura un horitzó democràtic i de futur", ha assegurat, i ha afegit que "la resta" significa retrotreure's "als rastres més sinistres" de la història d'Espanya.
I ha acabat connectant amb la polèmica per la cessió a la Fundación Franco de la gestió de les visites al Pazo de Meirás: "El que és estrany és que hi hagi una fundació que neix per a l'apologia del franquisme i el feixisme", ha opinat, "el Pazo ha de ser públic i de gestió pública". Miguel Urbán ha acabat fent una crida al "sentit comú" que sí que veu en "qualsevol altre país" però que, per ell, "aquí sembla que genera polèmica".
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»