APROVACIÓ EN EL CONSELL DE MINISTRES D'AQUEST DIVENDRES
El Govern renova la cúpula d'Interior després de la cisi per l''operació Catalunya'
La reforma crea un nou model d'estructura i organització, especialment a la Policia Nacional i a la Guàrdia Civil

/
El Govern espanyol aprovarà avui, divendres, una renovació en l’organigrama de la cúpula del Ministeri de l’Interior que inclou la desaparició de la Direcció Adjunta Operativa (DAO) de la Policia Nacional –al capdavant de la qual hi havia el comissari Eugenio Pino–, esquitxada per la crisi de la denominada operació Catalunya. Aquestcàrrec també desapareixerà en la Guàrdia Civil.
Després de cinc anys sense que es produís cap canvi, el ministeri porta a terme així un nou model d’estructura i organització, segons ha avançat el portal de notícies 'Eldiario.es' i han confirmat a aquest diari fonts d’Interior. El Consell de Ministres aprovarà el reial decret pel qual es modifica l’estructura orgànica bàsica del departament que dirigeix Juan Ignacio Zoido. La reforma s’emmarca, segons fonts oficials, en el pla de Política de Seguretat Nacional per al segle XXI que el ministre va anunciar al Congrés el 21 de desembre.
Amb la renovació desapareixen els números dos de la Policia i la Guàrdia Civil, càrrecs que es van crear el 2006, sota la presidència de José Luis Rodríguez Zapatero, per la formació del comandament únic dels dos cossos, de manera que no hi havia directors generals. Ara Zoido considera innecessari mantenir aquesta figura, si bé els directors generals són càrrecs polítics, i els directors adjunts, operatius.
Notícies relacionadesActualment, Florentino Villabona, que va substituir en el càrrec Pino, és el director adjunt de la Policia, mentre que Pablo Martín Alonso ocupa aquest càrrec a la Guàrdia Civil. Interior ha considerat necessari emprendre aquesta reforma al constatar-se que els nous reptes en matèria de seguretat exigien noves respostes.
Nous reptes en matèria de seguretat
Entre aquests reptes s’hi inclou l’amenaça del terrorisme gihadista, que va portar el Govern central a situar el juny del 2015 l’alerta antiterrorista en el nivell 4, així com la utilització per part de les organitzacions de delinqüència comuna i organitzada del ciberespai per a la comissió de les seves activitats delictives.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"