EL DESAFIAMENT INDEPENDENTISTA
Pere Soler, nou director dels Mossos després de la dimissió de Batlle
Nascut a Terrassa, va ser director de Serveis Penitenciaris amb Gordó com a conseller de Justícia

/
Poques hores després de la dimissió d'Albert Batlle com a director dels Mossos d'Esquadra, el Govern ha nomenat el seu substitut. Es tracta de Pere Soler Campins, que en la legislatura passada va ser director general de Serveis Penitenciaris, sota les ordres del conseller Germà Gordó. Nascut a Terrassa el 1967 i advocat de professió, Soler ha sigut regidor de CiU al consistori egarenc, quan l'actual conseller de Territori, Josep Rull, liderava el grup municipal.
Soler va ser nomenat director general de Serveis Penitenciaris el juny del 2013, després de la dimissió de Xavier Martorell arran del 'cas Método 3', i va ser rellevat el gener del 2016, després de l'arribada al Govern de Carles Puigdemont. El seu nomenament com a director general de la policia autonòmica serà aprovat aquest dimarts pel Consell Executiu.
A L'ACTE DEL TNC
Notícies relacionadesSoler es va llicenciar en Dret per la UAB i ha cursat màsters sobre Dret i Transmissions Electròniques de la Universitat de València i sobre Estudis Europeus a la UAB. Ha desenvolupat la seva activitat professional com a advocat a Terrassa, on des del 1992 es va establir amb un despatx propi després d'haver exercit de lletrat en altres despatxos i empreses. També ha sigut president del Tribunal Arbitral de Terrassa i ha col·laborat amb el col·legi d'advocats d'aquesta ciutat.
En un dels seus últims tuits, Soler comentava el recent acte de Junts pel Sí sobre el referèndum de l'1-O al Teatre Nacional de Catalunya, al qual va assistir, llançant una advertència al Govern central: "¡No ho podran evitar!".

- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Òbit Mor Robert Redford, llegenda de Hollywood, als 89 anys
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió