Junqueras rebutja erigir-se com el coordinador del referèndum
El republicà no accepta l'oferta de Puigdemont després de demanar-li que els consellers del PDECat també assumissin responsabilitats

jregue39255880 barcelona 11 07 2017 reunion del consell execituiu del gover170712095221 /
El vicepresident de la Generalitat, Oriol Junqueras, ha rebutjat l'oferta del president, Carles Puigdemont, de coordinar el referèndum unilateral previst per a l'1 d'octubre.
Segons avança 'El País', el cap de l'Executiu va citar Junqueras aquest dimarts i aquest li va proposar que la responsabilitat fos compartida entre els consellers del PDECat i, en cas que declinessin l'oferta, que fossin cessats. Puigdemont es va oposar a acceptar aquestes condicions per protegir els consellers que no estan disposats a jugar-se el seu patrimoni per l'1-O però que sí que contemplen subscriure actes encaminats a la consulta.
El president compareix aquest dimecres al Parlament per explicar la remodelació del seu Executiu arran de la destitució de Jordi Baiget com a conseller d'Empresa i Coneixement. Baiget va ser rellevat per Santi Vila després d'expressar els seus dubtes que el referèndum unilateral es pugui arribar a celebrar. Es preveu que Puigdemont també doni més detalls sobre la coordinació i organització de l'1-O.
Referèndum a Catalunya Govern Carles Puigdemont Parlament Oriol Junqueras Independència de Catalunya
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»