Rajoy davant l'1-O: "Estigueu tranquils, el Govern sap el que ha de fer"
El president diu que l'Executiu no contribuirà "a la pujada de to" en el debat sobiranista
undefined39266149 madrid 12 07 2017 pleno del congreso de los diputados sesi 170712102319 /
Segueix sense aclarir com, però el president del Govern, Mariano Rajoy, ha tornat a insistir aquest dimecres que el referèndum independentista anunciat per a l'1 d'octubre no se celebrarà. El cap de l'Executiu ha atès breument els mitjans de comunicació als passadissos del Congrés i ha respost a una periodista que li ha preguntat sobre la "pujada de to" dels polítics catalans i què farà el Govern per evitar que es faci la consulta. "Les declaracions pugen de to, però no per part del Govern d'Espanya, que està molt tranquil i que ja ha dit que de cap de les maneres autoritzarà el referèndum perquè és contrari a la llei (...) Us dic a tots: 'Estigueu tranquils, el Govern sap el que ha de fer i no contribuirà a aquesta pujada de to que estan fent alguns".
El Govern no dona pistes de com evitarà que se celebri el referèndum si les autoritats catalanes tiren endavant els seus plans i no fan cas de les advertències que li arribaran del Tribunal Constitucional. L'Executiu central està esperant que el Parlament aprovi la llei del referèndum per impugnar-la. El delegat del Govern a Catalunya, Enric Millo, va dir dimarts que espera que no sigui necessari intervenir els Mossos per evitar el referèndum. "És un extrem al qual no s'hauria d'arribar".
- Nova actualització ¿Qui guanyarà les eleccions a Andalusia 2026? Així estan les prediccions més enllà dels sondejos
- ELECCIONS ANDALUSES Juanma Moreno acudeix a les urnes amb «molt bones sensacions» i espera una alta participació: «Ara tot està obert»
- Gastronomia Barqueta de piripi: així és la recepta de la tapa que ha conquerit Rosalía i que es pot fer en 15 minuts
- L'alternativa al paper de cuina que cada cop fan servir més llars: neteja millor i ajuda a estalviar
- Parla el director Eurovisió mou fitxa i està disposada a «fer el que sigui» per recuperar Espanya després de la desvinculació d’RTVE pel genocidi a Gaza
