EL DESAFIAMENT INDEPENDENTISTA
Junqueras: "De legalitat només n'hi ha una i és la que assisteix el Govern"
El vicepresident de la Generalitat considera que l'Estat "no tindrà alternativa per actuar de manera irresponsable"

jregue38766380 barcelona 06 06 2017 reunio consell executiu del govern de 170703091004 /
El vicepresident de la Generalitat, Oriol Junqueras, ha assegurat aquest dilluns que el Govern de Mariano Rajoy acabarà actuant "de manera responsable" perquè "no tindrà alternativa per actuar de manera irresponsable" per defensar que l'1 d'octubre es compleix amb la legalitat. En una entrevista a RAC-1, ha insistit que de legalitat "només n'hi ha una" i que aquesta "és la que segueix i assisteix el Govern que deriva del principi democràtic” davant un Estat que no compleix amb els seus acords i que l'hauria "d'interpretar com es fa a tot el món” perquè “en cap lloc es prohibeix el referèndum”. "Ens trobem amb un Govern que no vol parlar perquè no ens reconeix com a subjecte polític i això contravé el dret internacional", ha dit.
Junqueras ha rebutjat que l'actuació de l'Executiu de Puigdemont sigui unilateral i ha defensat que el procés segueix la multilateralitat perquè manté el diàleg amb diferents actors. "És unilateral la voluntat d'exercir el dret a vot però el procés no, perquè també afecta institucions supraestatals i actors econòmics i socials". Davant d'això, ha criticat que sigui el Govern central qui usi la unilateralitat: "És difícil trobar alguna cosa que el Govern no porti al Tribunal Constitucional (TC). Llavors, ¿qui és unilateral des de fa dècades?", s'ha preguntat.
MISSATGES A COLAU I BAIGET
Notícies relacionadesPer una altra part, ha replicat a les declaracions de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que ha assegurat en una entrevista a EL PERIÓDICO "que no posarà en perill els funcionaris del consistori" davant el referèndum. Junqueras ha explicat que "en cap procés electoral l'ajuntament de la ciutat hi posa funcionaris", i per tant "si no n'hi ha mai i el referèndum es fa com sempre, no ha de patir".
També ha reaccionat als dubtes del conseller d'Empresa, Jordi Baiget, sobre la celebració de l'1-O i ha advertit que aquesta cita "no es pot assemblar a un 9-N "perquè la diferència és enorme" i radica en el "caràcter vinculant". En aquest sentit, ha avançat que en les pròximes setmanes s'explicarà la llei de fonamentació de la nova República. "Tenim una tasca a fer, un deure a complir, un mandat al qual respondre i estem aquí per fer-ho", ha dit.
Referèndum a Catalunya Govern Junts pel sí ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Oriol Junqueras
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032