Quan Villarejo ballava amb Grace Jones
El polèmic excomissari va protagonitzar el 1981 un divertit moment en el programa 'Esta noche', on va anar com a portaveu del Sindicat Professional de Policia

sin-ttulo
La vida de l'excomissari de la Policia José Manuel Villarejo ha sigut, a més de controvertida, intensa. No tothom pot dir que ha ballat amb Grace Jones...
Va ser el juliol del 1981, al plató del programa d'entrevistes que conduïa Carmen Maura 'Esta noche'. Villarejo hi va anar com a secretari general del Sindicat Professional de Policia, el majoritari en aquell moment en el cos. Al final de l'espai, en el qual també van participar el poeta Rafael Alberti i l'actriu Núria Espert, Maura va donar pas a l'actuació de la cantant, que va interpretar el suggestiu tema 'Pull up to the bumper'. Després d'uns minuts movent-se per l'escenari, Jones es va acostar a la taula i va triar Villarejo com a company de ball. A partir del minut 1:02:33 poden veure el moment.

Durant els gairebé 11 minuts que va durar l'entrevista que lI va fer el periodista Jesús de las Heras (del minut 32 al 43), l'excomissari es va mostrar amb bastant aplom (tot i que se li va escapar un riure nerviós en alguns moments) i va elaborar una defensa tancada de la Policia Nacional en un moment en què era qüestionada per la seva tardana condemna al cop del 23-F i pel seu "caràcter fatxa".
"És el cos que més ha assumit el procés democràtic", va esgrimir Villarejo, abans d'afegir que la policia havia de ser "apartidista", no "apolítica".
Seguint amb els avantatges de la democràcia, va apuntar: "El règim de llibertats suposa una ajuda transcendental (...). Com més llibertat hi ha, més possibilitats d'accés i de clarificació de les actuacions policials".
EL LAPSUS
Notícies relacionadesTambé hi va haver temps per al lapsus. Maura li va preguntar si considerava que la policia estava "justament retribuïda a Espanya per salvaguardar la seva honestedat". "Des del meu punt de vista, no", va respondre. Ràpid de reflexos, va matisar la seva resposta i va recalcar que els agents no estaven ben pagats, però que això no implicava que no fossin honestos.
Finalment, Villarejo va negar que la policia hagués de ser el braç del poder o el poder en si mateixa. "Intentem no ser ni tan sols mediadors del poder", va afegir.
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Activista social Mor d’un infart el president de la Taula del Tercer Sector, Enric Morist
- Electricitat Causes de l’apagada i solucions perquè no es repeteixi: els experts vaticinen què passarà a partir d’ara a Espanya
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Celebració especial Dia de la Mare: 30 frases i imatges per desitjar feliç dia a la mare
- Gran ensurt a La Gayola