Albiol acusa Puigdemont de vincular el procés amb la lluita contra ETA
El líder del PPC acusa el president de ser una "ment pervertida" per "insultar les víctimes"

jregue37138926 valencia 2 2 2017 pol tica xavier garc a albiol desayuno 170210115743 /
El líder del PPC, Xavier García Albiol, ha carregat aquest dilluns contra el president Carles Puigdemont i l'ha qualificat de "ment pervertida" per "insultar les víctimes" al relacionar la "persistència" del sobiranisme amb la de la lluita contra ETA.
Just quan es commemora el 30è aniversari de l'atemptat d'Hipercor, el cap del Govern ha aprofitat una trobada amb la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat per fer una crida a "persistir" en el procés sobiranista català i ha al·ludit a la "persistència" que hi va haver en el combat contra ETA. En concret, Puigdemont ha afirmat en el seu discurs que "si no hagués sigut per la persistència, aquest combat -contra ETA- no s'hauria guanyat", i ha considerat que avui "estem més a prop de l'ideal de justícia davant qui intenta laminar-lo perquè hem persistit". "D'aquí uns anys direm el mateix: que hem aconseguit el que el poble de Catalunya s'ha proposat perquè vam persistir, perquè no ens vam resignar", ha afegit.
"UNA AUTÈNTICA BARBARITAT"
En roda de premsa a la seu del PP català, quan li han preguntat sobre aquestes afirmacions, Albiol ha sigut contundent contra les paraules del president: "Em sembla una autèntica barbaritat, un insult al conjunt de catalans i també a les víctimes d'ETA, perquè és frivolitzar amb la mort de persones que van ser assassinades per una banda de criminals".
"¿Compara la persistència de la lluita contra ETA amb el sobiranisme? ¿Compara el Govern amb ETA? ¿És el que compara el president? Se li n'ha anat el cap, no hi té res aquí", ha dit, assenyalant-se amb un dit el front: "Ha perdut la raó, està totalment inhabilitat per estar al capdavant del Govern".
Segons ell, "aquesta comparació és una vergonya i un insult a les víctimes d'ETA a Barcelona, a més d'una provocació per a tots els catalans que apostem per la democràcia, l'Estat de dret i la llibertat. Em sembla molt greu".
"AVENTURA ESBOJARRADA"
Albiol ha anat més enllà i ha considerat una "mesquinesa" que Puigdemont "compari el que va passar en un atemptat terrorista (d'Hipercor) amb la situació política que vivim en aquests moments", una cosa que "només pot ser fruit d'una ment pervertida, d'aquells que han perdut l'equilibri polític, l'ús de la raó i està en una aventura absolutament esbojarrada que posa en evidència el grau de decadència política del president de la Generalitat i dels que l'acompanyen".
Carles Puigdemont Xavier García Albiol ETA La fi d'ETA Independència de Catalunya Atemptat Hipercor
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Mobilitat Les obres de l’L4 segueixen el ritme previst i ja arriben al 60% de la renovació
- La banca espanyola supera el test d’estrès amb reserves sobre el Sabadell i Unicaja
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia
- Viatge oficial del president Illa reforça la relació amb la Xina i torna a Catalunya amb una nova inversió de Chery
- CV Capital cultural, estigma, precarització: ¿Per què alguns polítics menteixen en els currículums?
- «Vam mirar de treure els nostres diners però ja no va ser possible» Unes 30 famílies de Tarragona i Barcelona denuncien una «estafa» de dos milions d’euros a càrrec d’un grup inversor
- Consells científics El cervell necessita entre 8 i 14 dies per desconnectar per vacances: «Descansar no és un caprici, és una necessitat psíquica»
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada