La CUP acorrala el PDECat pel 3%
Els anticapitalistes es querellen contra el tresorer de CDC Andreu Viloca pel 'cas Petrum'
dcaminal37770803 barcelona barcelones 22 03 2017 politica pleno de170323100900 /
La 'unitat independentista' se cenyeix únicament i exclusivament al referèndum i a l'eventual transició cap al nou estat català. Les negociacions pressupostàries, entre Junts pel Sí (PDECat i ERC) la fallida per al 2016, i l'exitosa, per al 2017, en van deixar plena constància. I detalls del dia a dia converteixen el principi en palmari. Aquest dimarts la CUP ha anunciat que es presentarà com a acusació particular en el ‘cas Petrum’, més conegut per ‘cas 3%’ i que investiga el possible finançament irregular de CDC (soci dels anticapitalistes en qüestions sobiranistes).
La querella criminal presentada per la CUP es dirigeix contra l'extresorer de CDC Andreu Viloca; l'exdirector d'Infraestructures.cat Josep Antoni Rosell, així com contra diferents empresaris com Jordi Sumarroca, Josep Manel Bassols, Fèlix Pasquina i Francesc Xavier Tauler.
A tots ells els anticapitalistes els assenyalen per la “comissió de diversos presumptes delictes de finançament irregular de partits polítics, organització criminal, blanqueig de capitals, suborn, prevaricació, malversació de fons públics i tràfic d'influències".
Notícies relacionadesSegons la CUP, que se cenyeix als informes de la Guàrdia Civil, “existeixen indicis del presumpte pagament de comissions a fundacions de l'òrbita de CDC, que a través del seu tresorer Andreu Viloca es reunia amb empresaris que pretenien l'adjudicació d'obres públiques”.
Els anticapitalistes, sempre amb el que ha transcendit de l'operació policial a la mà, afirmen que aquests empresaris “efectuaven amb caràcter previ una donació a les fundacions de CDC, i era poc després quan aconseguien les adjudicacions preteses".
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Tractorades Protesta del camp contra el Mercosur: agricultors catalans tallen de matinada l’AP-7 i l’N-II a Pontós i francesos es planten davant la torre Eiffel
- Trànsit Interior no multarà per un període «raonable» conductors que no portin la balisa V-16
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Propòsits sense dreceres
- Èxit musical Joe Keery (Djo), el protagonista de ‘Stranger things’ que ha desbancat Taylor Swift a Spotify
- Per llepar-se els dits Dotze bons restaurants de Gràcia que no hauries de perdre de vista
