Podem rebutja el menyspreu del PSOE i envia una carta per negociar
Iglesias reclama als socialistes que recolzin la moció de censura contra Rajoy
"Estem en condicions de construir una alternativa de Govern", defensa el dirigent morat

undefined38253763 madrid 01 05 2017 concentraci n de trabajadores de renfe y r170501114132 /
Pablo Iglesias enviarà aquest dilluns una carta al PSOE perquè reconsideri la seva decisió de rebuig a la moció de censura que Units Podem va plantejar dijous passat al Congrés. Només uns minuts abans d'anunciar la seva iniciativa, el líder morat va conversar breument amb els responsables de la gestora, el president, Javier Fernández, i el portaveu, Mario Jiménez. Instants després de la posada en escena, el portaveu parlamentari, Antonio Hernando, i els tres precandidats amb possibilitats de ser el nou secretari general, Susana Díaz, Pedro Sánchez i Patxi López, van sortir a criticar la iniciativa. I des d'aleshores, silenci.
Iglesias reclama ara que deposin la seva actitud de menyspreu i reconsiderin el que implica rebutjar la moció. Els demana una reunió per analitzar les seves implicacions i dotar de contingut un programa de govern alternatiu. El cap podemista ja va admetre divendres passat, veient el rebuig, que estaria disposat a assumir un candidat a president proposat pel PSOE. Els socialistes van sortir en tromba a assenyalar-li que aquesta possibilitat ja va estar sobre la taula en les negociacions després del 20-D i que llavors va votar 'no' en la investidura de Sánchez, cosa que va portar a unes segones eleccions.
Encara sense suports parlamentaris (només els 4 diputats de Compromís hi votarien a favor i els 9 d'ERC ho condicionen al suport del referèndum), Iglesias considera que estan "en condicions de construir una alternativa de govern i de país". Ha recordat que "hi ha 17 milions d'espanyols que no van votar el PP" i ha recomanat al PSOE que escolti més la societat.
EN JOC LA CREDIBILITAT
Notícies relacionadesUnits Podem segueix sense data clara per registrar la seva anunciada iniciativa. Malgrat que considera que és "urgent", al·lega que encara ha de parlar amb els grups parlamentaris (tot i que ja s'ha portat el 'no' sonor de la majoria) i amb associacions de la societat civil. Una vegada la presenti, el Congrés convoca un ple en cinc dies, al qual ha de portar una candidatura alternativa a la presidència del Govern. Fins ara Iglesias no ha desvelat a qui presentarà per a aquest paper. Xavier Domènech, líder d'En Comú Podem, va suggerir divendres passat que podria ser un independent.
Iglesias sap que s'hi juga molt en aquest ple i és conscient que pot enfortir el seu apoderament com a líder contundent contra el PP o veure arruïnada la seva credibilitat. En bona mesura, això depèn del relat que venci abans d'aquesta data: si s'instal·la que el PSOE sustenta Mariano Rajoy, guanya Iglesias; si el dirigent morat és vist com un kamikaze polític, la moció serà l'escac pastor a la seva reputació.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció