López demana que les bases puguin votar la destitució del líder del PSOE

Proposa consultes internes per fixar els acords de govern i eliminar els avals en primera volta

Planteja que els candidats perdedors renunciïn a una oposició interna sistemàtica

 

  / EFE / JUAN HERRERO

1
Es llegeix en minuts
Iolanda Mármol
Iolanda Mármol

Periodista

ver +

Patxi López ha presentat aquest divendres el seu full de ruta per renovar el PSOE amb l'objectiu de tornar a ser un partit capaç d'amalgamar l'hegemonia social i arribar al Govern. En el seu document per al 39è Congrés Federal batega una fonda preocupació per aconseguir la pau interna, punta de llança de la seva campanya a les primàries, i desgrana un paquet de mesures com a presa de contacte amb una realitat de la qual s'ha anat desconnectant. 

López proposa un nou reglament de participació de la militància. Vol que els afiliats puguin votar no només l'elecció del secretari general, com fins ara, sinó també una eventual moció de censura al líder, els acords o coalicions de govern, les revisions del programa electoral, accions de l'executiu que transcendeixin el que inclou el programa i qualsevol altra qüestió si ho demana el 20% de la militància. 

VOT TELEMÀTIC I AVALS

Per fomentar la participació de les bases demana que s'instauri el vot telemàtic.

També planteja prescindir dels avals en una primera volta i establir una segona volta definitiva entre els dos candidats més votats.

Entre les mesures més destacades també exigeix que les comissions gestores que substitueixen excepcionalment les direccions orgàniques tinguin una vida màxima de sis mesos. 

L''exlehendakari' desplega una altra bateria de mesures per connectar amb els joves i la població urbana, dos grups d'electorat fugats majoritàriament a Podem.

COMPROMÍS DE PAU

Notícies relacionades

El principal anhel que López transmet en el seu programa, que portarà al Congrés Federal del PSOE, és l'aposta per la “integració real i lleial”. Per aconseguir aquesta pau proposa que les candidatures perdedores en les primàries es comprometin a col·laborar amb la nova direcció i que renunciïn “a organitzar una oposició interna de forma sistemàtica.”

El document admet que el problema “més greu” que ha de resoldre el PSOE és la divisió interna. “Fa massa temps que malgasta energies i perd credibilitat davant els espanyols a causa de les controvèrsies al si del nostre partit”, reflexiona en la seva proposta.