Duran: "Puigdemont no em sembla un gran president; Pujol sí que ho va ser"
L'exlíder d'Unió considera que la Generalitat hauria d'haver condemnat "contundentment" les amenaces de Llach als funcionaris
jregue32427402 gra018 l hospitalet de llobregat barcelona 16 01 2016 e170426121539 /
L'exlíder de l'extinta Unió Josep Antoni Duran Lleida ha assegurat aquest dimecres que el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, no li sembla "un gran president". De totes maneres, considera que passarà a la història per portar Catalunya fins a un moment que serà analitzat històricament, en al·lusió al procés independentista, igual que Artur Mas, a qui ha assenyalat com a futur personatge històric per haver impulsat el procés. "En funció de com acabi podré acabar la frase", ha suggerit Duran sobre el seu antic aliat.
En una entrevista a RNE, l'exlíder d'Unió també ha opinat sobre l'expresident Jordi Pujol, a qui considera "un gran president amb un final que tindrà moltes ombres". Tot i així, li ha agraït la tasca que va portar a terme per a Catalunya i al capdavant de CiU. L'entrevista ha tingut lloc minuts abans de conèixer-se el nou registre a la vivenda de l'expresident.
Per una altra part, Duran ha censurat les amenaces de Lluís Llach als funcionaris, i ha considerat que la Generalitat les hauria d'haver condemnat "contundentment".
"EL REFERÈNDUM NO SE CELEBRARÀ"
Sobre la reforma del reglament del Parlament impulsada per JxSí i la CUP per aprovar les lleis de desconnexió, creu que és "inadmissible", i també ha criticat que es parli de la possibilitat de fer una declaració unilateral d'independència. "¿De què serveix? ¿Qui et reconeix? No hi ha capacitat de ser reconegut per ningú que valgui la pena", ha destacat Duran, després d'insistir en el seu vaticini que el referèndum es convocarà, no se celebrarà i es repetiran unes eleccions al Parlament que guanyarà ERC, que governarà amb els comuns.
Segons la seva opinió, no creu que s'arribi a l'extrem que els Mossos o les forces i cossos de seguretat de l'Estat hagin de retirar les urnes perquè no creu que el referèndum se celebri i perquè dubta que, després de l'experiència del 9-N, hi hagi empreses disposades a col·laborar i facilitar el material necessari per portar-lo a terme.
També ha insistit a receptar diàleg dins del marc de la Constitució per trobar una solució, i ha deixat clar que partir de la premissa 'referèndum sí o sí' "no és diàleg". Així, creu que el més lògic és que el Govern central ha de ser el que l'ofereixi al ser l'actor més fort.
Referèndum a Catalunya Govern Carles Puigdemont Unió Josep Antoni Duran Lleida CiU Jordi Pujol Independència de Catalunya
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Els votants de Sánchez se’n van amb Vox
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
