Crisi de govern a Manresa entre el PDECat i ERC per les escoltes del 'cas Bonvehí'
L'alcalde, de l'antiga CDC, força la dimissió del seu número 2, d'Esquerra, un dels presumptes autors de la gravació

manresa
El ‘cas Bonvehí’ ha dinamitat el pacte de govern local que van subscriure CiU (ara PDECat) i ERC. L'alcalde de Manresa, el postconvergent Valentí Junyent, ha forçat la retirada de la fins ara primera tinenta d'alcalde, la republicana Mireia Estefanell, segons l'ACN. La ja exregidora és una de les dues persones de les quals el PDECat sospita que van ser les autores de les gravacions de la conversa de David Bonvehí en un restaurant de la capital del Bages.
La decisió de Junyent es basa en la “pèrdua de confiança generada” per aquests fets. La decisió, en vigor a partir de dimecres, deixa sense efecte atribucions que tenia delegades Estefanell com a membre de la Junta de Govern local, primera tinenta d'alcalde, regidora de Dinamització Econòmica i de Participació i cap d'àrea de Promoció de la ciutat.
Aquest mateix dimarts, Bonvehí, número 3 del PDECat, ha anunciat que, finalment, no portarà a la Fiscalia el cas, encara que ha demanat a ERC que assumeixi responsabilitats.
Referèndum a Catalunya David Bonvehí PDECat Manresa Junts pel sí ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Espionatge Independència de Catalunya
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer