Les portades de la premsa

La bomba de Trump i l'embolic de JxSí remouen el quiosc

Els diaris recullen l'escalada de tensió forçada pels EUA a l'Àsia i la crisi entre el PDCat i ERC per la difusió d'una conversa privada

portada-pais-15-4-2017

portada-pais-15-4-2017

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

El quiosc va avui carregat de tensions. Per un costat, la que els EUA han creat amb el llançament a l'Afganistan de la bomba més gran del seu arsenal convencional i, per un altre, l'embolic que s'ha organitzat en el si de Junts pel Sí amb la difusió d'una conversa de Bonvehí que ha acabat a la fiscalia i amb l'acusació del PDCat que ha sigut difosa per ERC. Dins del marc polític català, 'La Razón' surt dient que Convergència aconseguiria avui només el 34% dels vots de JxSí.

'El Mundo' es despenja amb una informació que assegura que els corruptes Bárcenas, Correa i Crespo han augmentat el seu capital des que estan empresonats en un 67%, xifra que representa uns 20 milions, ja que tenen bloquejats en conjunt 47 milions d'euros.

Les portades dels diaris

El País: “Les potències internacionals tanquen la porta a la Generalitat”; “La bomba dels EUA destrueix una xarxa subterrània de l'ISIS”.

El Mundo: "Els acusats de 'Gürtel' guanyen 20 milions d'euros a la presó"; "El PDECat culpa ERC de filtrar la gravació sobre el futur del procés"; "Madrugá de desbandades a Sevilla"; "Ronaldo va pagar 258.000 euros per evitar una denúncia per violació, segons 'Der Spiegel"; "El món, en suspens davant el desafiament del dictador Kim"; "C's es referirà a partir d'ara al PP com a 'conservadors"; "Els metges demanen el tancament de 90 pàgines web de pseudoteràpies".

Abc: "Matinada de pànic a Sevilla"; "Trump rellança la seva imatge a l'endurir l'estratègia militar dels Estats Units"; "El Papa: 'Sento vergonya per la sang innocent que es vessa cada dia"; "El Govern i el PSOE, units en temes d'Estat"; "Rajoy iniciarà al Brasil i Uruguai una intensa agenda internacional"; "El deute públic pujaria al 110% el pròxim lustre si el BCE decideix elevar els tipus"; "Kafka es preguntaria per què ens interessa el seu fracàs', segons el seu biògraf".

La Razón: "Convergència aconseguiria avui només el 34% dels vots de Junts pel Sí"; "La bomba Trump: La popularitat del president puja després de l'atac a l'Afganistan, on van morir 36 gihadistes"; "Madrugá de pànic: 8 detinguts i més d'un centenar de ferits després d'una allau provocada".

La Vanguardia: "Els EUA llancen a l'Afganistan la bomba més gran des de Nagasaki"; "La crisi de confiança entre PDECat i ERC arriba fins a la fiscalia"; "La NASA anuncia que una lluna de Saturn pot acollir vida"; "L'urbà acusat de pornorevenja va ser ascendit després de dos anys apartat".

Notícies relacionades

EL PERIÓDICO: “Fractura sobiranista en la fase clau del procés”; “Trump mostra la seva cara bel·licista a l'Afganistan”; “Vuit detinguts a Sevilla per les desbandades de la Madrugá”; “Corea del Nord es disposa a ensenyar múscul als EUA”.

El Punt Avui: “El despropòsit entre el PDCat i ERC acaba a la fiscalia”; “Trump llança la gran bomba”.