EL DILEMA SOCIALISTA
Iceta reconeix que enfrontar-se a la gestora del PSOE va ser un "accident"
El primer secretari del PSC va assegurar en el comitè federal que no tornarà a passar
El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha reconegut que desmarcar-se dels socialistes catalans davant la decisió de la gestora del PSOE d'abstenir-se en la investidura de Mariano RajoyMariano Rajoy va ser un "accident" que "no tornarà a passar".
Així ho va qualificar Iceta en el comitè federal socialista celebrat l'1 d'abril, en què es va segellar la reconciliació entre el PSC i el PSOE, després de cinc mesos de tensions continuades. En la trobada, van ratificar un acord que amplia i desenvolupa el protocol d'unitat vigent entre les dues formacions des del 1978, una reconciliació que va ser aplaudida per tots els socialistes presents.
Segons informa 'El País', unes gravacions confirmen que els catalans es penedeixen del seu ‘no’ a Rajoy, una decisió que va ser recolzada per unanimitat dins del PSC: "Hem tingut un accident. En el que depengui de nosaltres no tornarà a passar que una decisió en la qual participem i votem després no l'acatem", va assegurar el primer secretari del PSC.
Notícies relacionadesEn la seva intervenció, el líder català va aprofitar per agrair la tasca de reconciliació i alabar la figura del president de la gestora, Javier Fernández: "Fa molt temps que estic en el partit, he vist molts problemes i alguns de molt grossos… Com aquest cap. La veritat, no conec gaire gent al partit que hagués sigut capaç com ho ha sigut Fernández de pilotar un procés complicat", va assenyalar Iceta.
Fernández, per la seva part, es va manifestar "satisfet" del nou acord i va insistir que PSOE i PSC són "diferents però inseparables", tot i que va advertir que això "no pot ser una excusa per compartimentar una comunitat democràtica".
- La situació blaugrana Sense llicència i sense marge
- Permís denegat Israel impedeix l’entrada a Collboni en el seu primer viatge oficial al Pròxim Orient
- L’EVOLUCIÓ DEL JOVE Lamine Yamal, versió 3.0: el joc de l'estrella entra en una altra dimensió
- Alt Empordà Un ajuntament català suspèn un rodatge a un cineasta tarragoní acusat d’agressió sexual a una menor
- El gall de la plaça d’Espanya
- L’inici de la ronda espanyola El ciclisme i les banderes
- L’inici de la ronda espanyola La Vuelta reafirma la internacionalització del ciclisme
- Polèmica presència de l’equip d’Israel
- L’inici de la ronda espanyola Jordi Masquef, alcalde de Figueres: "La Vuelta va més enllà de la marca Espanya"
- Crisi migratòria Bolaños avisa a Prohens que ha de complir la llei i acollir menors