Els Mossos entren a la seu del PSC per demanar documentació del 'cas Mercuri'
El jutge reclama documentació sobre la campanya de Bustos a les municipals de Sabadell del 2011
Manuel Bustos, exalcalde de Sabadell, el juliol passat. /
Els Mossos van entrar dimecres passat a la seu del PSC per demanar documentació sobre el 'cas Mercuri'. El jutge que porta el cas ha demanat papers de la campanya de Manuel Bustos a Sabadell de les eleccions del 2011. Fonts socialistes han explicat que tota aquesta documentació està centralitzada a la seu de Nicaragua i que s'han compromès a buscar-la i entregar-la com més aviat millor.
Bustos no només era l'alcalde. Era el rei de Sabadell. El seu poder era absolut, i fins i tot es va arribar a sentir el seu nom com a possible ministre de José Luis Rodríguez Zapatero. Però tot el seu imperi es va ensorrar el 27 de novembre del 2012, quan els Mossos d'Esquadra van entrar per ordre judicial al seu ajuntament. El sumari del 'cas Mercuri' consta de més de 13.000 pàgines i 34 peces. Quatre anys més tard, el cas segueix obert. Bustos i el seu germà Paco han estat condemnats a un any i quatre mesos de presó després de demostrar-se que van intercedir davant l'alcaldessa de Montcada, condemnada a set anys d'inhabilitació, per col·locar una excàrrec del tripartit.
- Gènere i trastorn El 40% de les dones amb problemes de salut mental han patit violència física o psicològica, segons un estudio
- ENTREVISTA Joan Estévez, mercenari espanyol a Ucraïna: «Cobrava 3.500 euros; vaig matar almenys vuit russos»
- Una investigació Com va descobrir l’autoritat suïssa la fortuna de Bárcenas, de 48,2 milions d’euros el 2010
- El drama de la migració El Govern ressitua gairebé un miler de menors en diverses comunitats
- Les morts de migrants a les costes espanyoles baixen de 10.000 a 3.000
