Iglesias es mofa de Rajoy al Congrés
El líder de Podem diu que al president "l'hi bufa" el legislatiu perquè ja té els suports per aprovar els pressupostos
Pablo Iglesias torna al to de burla a l'hemicicle. El líder d'Units Podem ha retret aquest dimecres a Mariano Rajoy la decisió del Govern de vetar algunes iniciatives aprovades pel Congrés i l'ha acusat d'actuar amb menyspreu al Parlament perquè ja té lligats els suports que necessita per aprovar els pressupostos.
“Celebro saber que tinc el suport als pressupostos. Demano als grups que en prenguin nota”, ha respost Rajoy. Iglesias, amb sorna, li havia retret ignorar el criteri dels lletrats de la Cambra respecte als límits dels vetos, una possibilitat que en principi el Govern només pot exercir de manera puntual quan el que aprova el Congrés excedeix el pressupost en curs. Amb aquest debat de fons, Iglesias ha buscat burlar-se de Rajoy utilitzant expressions, ha sostingut, d'acord amb el president.
"M'importa un pebrot, un ou, un rave. Me la porta fluixa, me la sua o me la bufa” són algunes de les expressions utilitzades pel cap podemista, que ha atribuït aquest estil a Rajoy. “A vostè l'informe dels lletrats l'hi bufa perquè l'important vostè ja ho té lligat”, l'ha acusat.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Medi ambient La desembocadura del Besòs tindrà llacunes a partir del 2028
- Música El ‘setlist’ i les col·laboracions de ‘Lux’, el nou disc de Rosalía: de Björk a Sílvia Pérez Cruz i l’Escolania de Montserrat
- Entrevista Juan Zamora: «Vaig inserir cèl·lules del meu cor a espinacs, i seguien bategant»
- Pateix un ictus ingressada al Trueta i no li detecten fins al cap de tres dies
- A la presó de La Santé Nicolas Sarkozy ingressa a la presó per complir cinc anys per finançament il·legal
- Humor ‘La casa nostra’, la ‘sitcom’ de Dani de la Orden amb què 3Cat recuperarà l’esperit de ‘Plats bruts’