Detingut a Arbúcies un marroquí acusat de finançar l'Estat Islàmic

Dos dels seus germans van ser arrestats el juliol de l'any passat

jgblanco37678705 santa coloma de farners 15 03 2017 agentes del servicio de i170315132645

jgblanco37678705 santa coloma de farners 15 03 2017 agentes del servicio de i170315132645
Els agents han detingut aquesta matinada un marroquí acusat de finançar l’Estat Islàmic.

/

1
Es llegeix en minuts

Agents del Servei d'Informació de la Guàrdia Civil han detingut aquest dimecres a Arbúcies (la Selva) un marroquí de 43 anys, que respon a les inicials M. E. J., per finançar el grup terrorista Estat Islàmic.

Segons ha informat Interior, el detingut era investigat per participar, juntament amb dos dels seus germans detinguts el juliol de l'any passat, en una trama organitzada que feia arribar diners a combatents desplaçats a la zona de conflicte sirianoiraquiana a través d'agències d'enviament de fons.

Notícies relacionades

A través d'una complexa xarxa d'intermediaris, els integrants del grup desarticulat pretenien burlar els mecanismes de control perquè els diners arribessin als seus destinataris finals sense despertar sospites.

L'operació s'ha desenvolupat sota la direcció del Jutjat Central d'Instrucció número 1 i la Fiscalia de l'Audiència Nacional.