El REPTE INDEPENDENTISTA
La Moncloa lamenta que la Generalitat s'estigui llançant "pel precipici"
Sáenz de Santamaría destaca el menyspreu de Junts pel Sí pel debat entre els mateixos catalans
"La Generalitat fuig cap endavant i els catalans ja no li van al darrere", adverteix la vicepresidenta

zentauroepp37119456 valencia 31 1 2017 pol tica soraya s enz de santamar a se 170202121520 /
La vicepresidenta del Govern central, Soraya Sáenz de Santamaría, ha lamentat que la Generalitat hagi decidit llançar-se pel «precipici» i hagi negat el debat al Parlament d’una reforma censurada pel mateix Consell de Garanties Estatutàries. La Mesa del Parlament va aprovar ahir per només 4 vots a 3 iniciar la reforma del reglament de la Cambra catalana.
La número dos de l’Executiu va declarar als passadissos del Senat que el Govern ha entrat «en una dinàmica absolutament incomprensible» en la qual ja no solament no escolta el «Congrés, el Senat, el Tribunal Constitucional i les autoritats europees» sinó també «el mateix Parlament i el Consell de Garanties Estatutàries». «La legitimització de tot aquest procés és cada vegada més controvertit i més criticat pel conjunt de les institucions. Faig una crida a la reflexió. No van enlloc per més que corrin», va afegir.
Notícies relacionadesLa impulsora de l’anomenda operació diàleg va assegurar que davant d’aquesta fugida cap endavant de Junts pel Sí el Govern d’Espanya el que farà és «ancorar la societat catalana en el progrés, la moderació, la centralitat i l’estabilitat». Sáenz de Santamaría va voler destacar que els partits a l’Executiu català estiguin negant la possibilitat de debat als mateixos catalans.
En la pregunta que va respondre en la sessió de control al Govern, la vicepresidenta va subratllar també la falta de «suport social» i de «cobertura internacional» del procés.
Govern Junts pel sí Senat Parlament Soraya Sáenz de Santamaría Govern Independència de Catalunya Consell de Garanties Estatutàries
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos