EL POLS SOBIRANISTA
JxSí registra una reforma del reglament del Parlament per agilitzar la desconnexió
Puigdemont retreu al Govern del PP que faci cas omís del Rei quan demana col·laboració entre administracions

zentauroepp36688996 barcelona 22 12 2016 ple al parlament sobre el proyecto de 170125185952 /
Junts pel Sí prepara el terreny per a una possible aprovació exprés de la denominada llei de desconnexió. El grup sobiranista va registrar una reforma del reglament del Parlament que facilita agilitzar la tramitació de la principal llei cap a la ruptura –la de transitorietat jurídica– que impulsa juntament amb la CUP, van explicar a Europa Press fonts parlamentàries.
Segons el diari Ara, la reforma busca permetre als grups parlamentaris impulsar la tramitació de lleis pel mecanisme de «lectura única», que és el procediment de màxima urgència. Fins ara, és un mecanisme reservat a les lleis que presenta el Govern català, mentre que JxSí busca que s’estengui als grups parlamentaris.
Junts pel Sí i la CUP sumen majoria absoluta, de manera que podrien superar sense problemes tots els requisits que fixa el Parlament i tramitar amb la màxima urgència determinades normes clau per a la desconnexió, buscant així evitar impugnacions del Govern. Fonts de JxSí
Notícies relacionadesvan aclarir que prioritzen que la tramitació de les lleis de desconnexió sigui l’ordinària, i que aquesta reforma del reglament només pretén obrir una altra via alternativa.
«PRENDRE’N NOTA» / Per una altra part, el president Carles Puigdemont va fer seu el discurs del Rei en el sopar del Mobile World Congress diumenge –va demanar col·laboració «lleial» entre institucions–. És més, Puigdemont va invitar la vicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaría a «prendre nota» de les paraules de Felip VI. «Esperem que tots aquests problemes que tenim de falta de col·laboració, que no és d’ara sinó que és històrica, es resolguin», va afirmar el president.
Govern Carles Puigdemont Junts pel sí Parlament Soraya Sáenz de Santamaría Govern Felip VI Independència de Catalunya
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"