Rajoy assumeix l'error del Iak-42 però no demana perdó
El PSOE li exigeix que demani disculpes de forma solemne als familiars de les víctimes
Iglesias li planteja mesures per reduir el preu de l'energia elèctrica, com rebaixar l'IVA
El president del Govern ha eludit demanar perdó a les víctimes del Iak-42 al Congrés dels Diputats. A pregunta del PSOE, Mariano Rajoy, ha assumit que la tragèdia aèria va ser un error però ha evitat demanar disculpes a les famílies i ha aprofitat per criticar als socialistes que en els cinc anys que fa que és a la Moncloa no hagin presentat, fins a aquest últim mes, cap iniciativa al respecte. “Vull reiterar i assumir com a pròpies les paraules de la ministra de Defensa. Faig meves les seves paraules perquè és de justícia”, ha assenyalat.
També s'ha referit a la reunió que aquest dimarts va mantenir amb els afectats i s'ha compromès a tirar endavant la resolució que ja va avançar María Dolores de Cospedal per aclarir totes les causes del sinistre.
Notícies relacionades“Ahir vaig estar amb els familiars, compartint els seus sentiments. Soc absolutament conscient que no hi ha consol possible per la mort, però volem ajudar a mitigar el dolor amb la resolució i evitar aquest tipus d'accidents”, ha assegurat.
Durant la sessió de control, el secretari general de Podem, Pablo Iglesias li ha preguntat per l'increment del preu de la llum i li ha proposat cinc mesures per evitar-ho. Rajoy li ha respost que, en gran mesura, l'augment de la factura es deu a factors que el Govern no pot controlar, com el preu del petroli, el gas i el carbó. Sobre les qüestions plantejades per Iglesias, com rebaixar l'IVA al 4% o al 10%, el president només ha dit que en comparteix una: que es realitzi una auditoria sobre els costos de l'electricitat.
Íñigo Errejón Ciutadans Congrés PSOE Pablo Iglesias Albert Rivera Podem Mariano Rajoy Accident Iak-42
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"