Sepúlveda diu que Correa li va pagar el Jaguar per estalviar-se l'IVA
Declara davant el tribunal de 'Gürtel' que els aniversaris que li va pagar "només eren globus"
Admet que l'empresari també li va regalar viatges, però que no li demanava res a canvi
L'exmarit de l'exministra Ana Mato, l'exsenador del PP Jesús Sepúlveda, ha admès avui haver sigut complimentat pel considerat cap de la trama Gürtel, Francisco Correa, amb viatges, la decoració dels aniversaris dels seus fills i que li va avançar els diners per comprar un jaguar, però va negar que aquests regals es produïssin a canvi d'alguna cosa. En el que sí que va tenir cura l'exalcalde de Pozuelo de Alarcón va ser a desvincular la seva exdona d'haver rebut obsequis i a negar que ell cobrés de Correa, el seu número dos, Pablo Crespo, o d'Álvaro Pérez.
Sepúlveda, que s'enfronta a 15 anys i quatre mesos de presó, ha negat respondre a les inicials J.S. que figuren en la comptabilitat reflectida al 'pendrive' intervingut al comptable de Correa. I ha sigut categòric al negar haver cobrat en algun moment de l'empresari o els seus empleat, encara que sí que ha admès els suborns pels quals està acusat. Segons la seva versió, ni la decoració dels aniversaris dels seus fills, ni els viatges que li va regalar Correa, ni la, almenys, ajuda que li va prestar per comprar-se un jaguar pretenien que ell mediés en alguna adjudicació. De fet, ha sostingut que Special Events no va fer cap acte per al PP de Pozuelo, encara que ha admès que podia haver-ho fet per al partit regional.
L'acusat ha dit que ell no tenia possibilitat d'intervenir en les campanyes electorals del partit, malgrat que formava part del comitè electoral, ni podia intermediar en adjudicacions com a senador. Així mateix, ha negat haver tingut una participació en Spinaker per ocultar, juntament amb l'extresorer Luis Bárcenas i amb l'exdiputat Jesús Merino, els pagaments il·lícits que els feia Correa, segons Anticorrupció.
"LI ANAVA BÉ"
Segons Sepúlveda, el dia que s'anava a comprar el jaguar es va trobar amb Correa a la seu del partit, al carrer Génova, i l'hi va comentar. L'empresari es va oferir a acompanyar-lo i una vegada al concessionari, després que l'exsenador pagués l'entrada, li va dir que a ell "li anava bé" comprar el vehicle per a la seva empresa, perquè constés com a "despeses", i així es podia estalviar l'IVA. L'exdirigent del PP diu que va dubtar però al final va acceptar l'oferiment. Li va donar un BMW vell i va demanar un crèdit de 18.000 euros per tornar-li a Correa el que havia avançat.
I quant al Rand Rover que Correa va dir davant el tribunal que li havia regalat, Sepúlveda ha dit que el va adquirir a través d'una empresa de rènting al concessionari que li va indicar l'empresari. A un amic que li va avançar el pagament de l'entrada de 24.000 euros, li va deixar a deure 7.000, però va assegurar que ell pagava quotes mensuals de 1.300 euros.
"NOMÉS GLOBUS"
Notícies relacionadesTambé ha admès que l'"amistat" que ha dit haver adquirit amb Correa, a base de fer viatges per al partit per a la preparació d'actes del partit, l'empresari li pagava viatges, perquè "a ell no li costaven res" i es va ocupar de la decoració dels aniversaris de la seva filla petita. "Era només qüestió d'uns globus", ha afegit.
En el que sí que ha posat atenció és a negar que Ana Mato hagués rebut obsequis de Correa. "No ho recordo. Crec que no. Estic convençut que no", ha declarat just abans d'afegir que, encara que tenien despeses comunes, com hipoteca i col·legis dels seus fills, cada un era independent econòmicament.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig