Rivera carrega contra Iglesias i salva Rajoy en el seu discurs
El president de C's critica l'afició a les "pancartes" del líder de Podem i els seus atacs al sistema polític
El líder conservador reclama a l'oposició que no intenti "liquidar totes les reformes" aprovades pel PP
Albert Rivera ha dedicat la major part del seu discurs en el debat d'investidura per atacar Pablo Iglesias per col·locar-se darrere de les pancartes, per "envoltar el Congrés", per parlar de "cop d'Estat", per fer una política de tuits. El president de Ciutadans, que votarà a favor de la investidura del dirigent conservador, ha salvat Mariano Rajoy de les pulles llançades durant la seva intervenció i a penes li ha dedicat unes frases sobre els casos de corrupció al PP i la seva responsabilitat perquè aquesta legislatura sigui exitosa.
El polític català ha retret a Iglesias que s'oblidi de les "pancartes diàries" que milions d'espanyols sostenen cada dia. I n'ha triat tres: la pancarta del rebut dels autònoms, la factura dels llibres de text i dels diners de la llei de dependència. "A alguns no els agrada treballar, els agrada més cridar o llançar tuits. Alguns fan populisme i altres apliquem solucions", ha argumentat abans de destacar l'acord de 150 mesures que va pactar a l'agost amb el PP per donar el 'sí' a Rajoy en la seva investidura. En aquest document s'hi inclou una reforma normativa per ajudar els autònoms, es compromet a buscar fórmules perquè els pares no hagin de pagar els llibres de text i s'insta a augmentar la dotació econòmica de la llei de dependència.
El líder del partit taronja ha obert i tancat el seu discurs recordant unes paraules d'Adolfo Suárez, un polític amb qui s'identifica sovint, quan va dir que els partits de la Transició havien hagut de "canviar les canonades sense tallar l'aigua". Igual que llavors, Rivera considera que amb un govern en minoria i la necessitat contínua de pactes haurà de tornar a fer-se, sobretot quan per aquestes canonades ha corregut "l'aigua putrefacta de la corrupció".
"SERÀ DIFÍCIL"
“No serà fàcil. Serà difícil. Però per a això estem. Sóc el màxim responsable que les coses vagin bé. Hem de parlar i acordar”, li ha contestat després Rajoy, que ha agraït el "suport" de Ciutadans.
El líder del PP ha aprofitat el seu intercanvi amb Rivera, amb diferència el més còmode al qual ha hagut d'enfrontar-se aquest dijous, per reclamar als grups de l'oposició que no aprofitin la minoria parlamentària del PP per tirar a terra tot l'edifici legislatiu construït en els últims anys pels conservadors gràcies a la seva majoria absoluta, ara desapareguda. "No podem liquidar totes les reformes que s'han posat en marxa durant la legislatura ni gastar el que no tenim", ha assenyalat Rajoy, que ha advertit de la desconfiança que podria sembrar a Europa. El dirigent conservador accepta alguns canvis però no "contrareformes".
Notícies relacionades"Es poden fer canvis raonables, però no revertir la política econòmica. Si comencem a derogar lleis només perquè les han aprovat altres, encara que siguin útils per al país, li farem un flac favor a Espanya", ha dit el líder conservador. Rajoy ha advertit que si hi ha Govern, però no pot governar, es veuran afectades les arques públiques.
En la dúplica, Rivera ha endurit una mica el to i ha demanat a Rajoy que no tregui pit amb algunes de les reformes, com la de la LOMCE o la reforma energètica. "No segueixi que em penso el vot", ha amenaçat el president de Ciutadans.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Cinc plantes per foragitar els mosquits de casa aquest estiu
- Militància deprimida per la corrupció Sánchez intenta aixecar l’ànim del PSOE amb una carta a les bases i demana «seguir endavant» després de l’escàndol de Santos Cerdán
- VISITES ÚNIQUES L’Art com a experiència
- II Fòrum del Mediterrani Javier Moll: "És el moment d'establir ponts perquè els ciutadans del Mediterrani recuperin el protagonisme que els correspon"