CITA AMB LES URNES
GRA008. SANTIAGO DE COMPOSTELA, 25/09/2016.- Un grupo de religiosas vota en un colegio electoral, durante la jornada en que Galicia celebra las elecciones autonómicas, esta mañana en Santiago de Compostela. EFE/Lavandeira jr /
Eleccions gallegues 2016: última hora, en directe
Segueix els vots dels candidats, les notícies de la jornada electoral i els resultats
Galícia vota aquest diumenge amb la incògnita de si el PP revalidarà la majoria absoluta o si, al contrari, brinda a l'esquerra la possibilitat de retornar a la Xunta. Alberto Núñez Feijóo se la juga a un tot o res a la terra de Mariano Rajoy, en uns comicis que transcendeixen, a més, la mateixa comunitat. Aquesta cita amb les urnes també suposa una revàlida dels partits a nivell estatal quan queda una mica més d'un mes perquè es compleixi el termini abans de convocar unes terceres eleccions generals.
Les enquestes (està per veure que aquesta vegada s'ajustin més a la realitat que en últimes ocasions) auguren que el PSOE podria ser 'sorpassat' per En Marea (la marca on s'integren els de Pablo Iglesias), fet que infligiria un duríssim cop a Pedro Sánchez de cara a intentar formar Govern i reforçaria els barons crítics amb la seva estratègia. Un lleu consol per al líder socialista seria, doncs, que aquests sondejos fracassessin una vegada més i Feijóo no aconseguís arribar a la majoria absoluta.
Notícies relacionadesRajoy compta que el seu amic, company i paisà (i qui sap si algun dia fins i tot successor) li doni l'alegria de convertir-se en l'únic president autonòmic que, en temps de crisi del bipartidisme, és capaç de reeditar una majoria absoluta. La gesta depèn en part de la força que a Galícia aconsegueixi demostrar Ciutadans, que somia aconseguir almenys un escó i entrar a la Cambra regional. Però fins i tot no aconseguint una butaca al Parlament gallec, el partit taronja podria robar als populars un bon grapat de vots (el PP tem la barrera dels 100.000), que posaria en risc la majoria àmplia.
Per la seva part, Podem aspira a Galícia, com al País Basc, a aconseguir la medalla de plata amb l'objectiu de liderar majories alternatives a la dels populars. I l'empenta dels morats pot erosionar la històrica marca del nacionalisme gallec, el BNG.
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3358 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
Fa 3359 dies
En Marea Luís Villares BNG PP Galícia Ana Pontón Xoaquín Fernández Leiceaga PSG (PSOE gallec) Eleccions Galícia 2024 Alberto Núñez Feijóo
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Londres 1960 L’única vegada que Espanya tampoc va participar a Eurovisió: aquest va ser el motiu
- El millor Barça es desferma en la caldera de Belgrad
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Recepció constitucional Feijóo: «Junts ha sigut un clínex tota la legislatura»
- Eleccions Sánchez planeja una crisi «puntual» en el Govern per rellevar Alegría si Azcón avança les eleccions
- FUTBOL El Reial Madrid declara la guerra al Barcelona: «Anirem fins al final»
- 47è aniversari Armengol crida a actualitzar la Constitució a la «diversitat territorial» d’Espanya
- Crisi sanitària Catalunya auditarà els laboratoris que tracten la pesta porcina davant la possible fuga del virus des d’un d’ells
