CITA AMB LES URNES
GRA008. SANTIAGO DE COMPOSTELA, 25/09/2016.- Un grupo de religiosas vota en un colegio electoral, durante la jornada en que Galicia celebra las elecciones autonómicas, esta mañana en Santiago de Compostela. EFE/Lavandeira jr /
Eleccions gallegues 2016: última hora, en directe
Segueix els vots dels candidats, les notícies de la jornada electoral i els resultats
Galícia vota aquest diumenge amb la incògnita de si el PP revalidarà la majoria absoluta o si, al contrari, brinda a l'esquerra la possibilitat de retornar a la Xunta. Alberto Núñez Feijóo se la juga a un tot o res a la terra de Mariano Rajoy, en uns comicis que transcendeixen, a més, la mateixa comunitat. Aquesta cita amb les urnes també suposa una revàlida dels partits a nivell estatal quan queda una mica més d'un mes perquè es compleixi el termini abans de convocar unes terceres eleccions generals.
Les enquestes (està per veure que aquesta vegada s'ajustin més a la realitat que en últimes ocasions) auguren que el PSOE podria ser 'sorpassat' per En Marea (la marca on s'integren els de Pablo Iglesias), fet que infligiria un duríssim cop a Pedro Sánchez de cara a intentar formar Govern i reforçaria els barons crítics amb la seva estratègia. Un lleu consol per al líder socialista seria, doncs, que aquests sondejos fracassessin una vegada més i Feijóo no aconseguís arribar a la majoria absoluta.
Notícies relacionadesRajoy compta que el seu amic, company i paisà (i qui sap si algun dia fins i tot successor) li doni l'alegria de convertir-se en l'únic president autonòmic que, en temps de crisi del bipartidisme, és capaç de reeditar una majoria absoluta. La gesta depèn en part de la força que a Galícia aconsegueixi demostrar Ciutadans, que somia aconseguir almenys un escó i entrar a la Cambra regional. Però fins i tot no aconseguint una butaca al Parlament gallec, el partit taronja podria robar als populars un bon grapat de vots (el PP tem la barrera dels 100.000), que posaria en risc la majoria àmplia.
Per la seva part, Podem aspira a Galícia, com al País Basc, a aconseguir la medalla de plata amb l'objectiu de liderar majories alternatives a la dels populars. I l'empenta dels morats pot erosionar la històrica marca del nacionalisme gallec, el BNG.
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3391 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
Fa 3392 dies
En Marea Luís Villares BNG PP Galícia Ana Pontón Xoaquín Fernández Leiceaga PSG (PSOE gallec) Eleccions Galícia 2024 Alberto Núñez Feijóo
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Tractorades Protesta del camp contra el Mercosur: agricultors catalans tallen de matinada l’AP-7 i l’N-II a Pontós i francesos es planten davant la torre Eiffel
- Trànsit Interior no multarà per un període «raonable» conductors que no portin la balisa V-16
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Propòsits sense dreceres
- Negociació amb el Govern Sánchez i Junqueras pacten un nou finançament que garanteix l’ordinalitat i aportarà 4.700 milions més a Catalunya
- Èxit musical Joe Keery (Djo), el protagonista de ‘Stranger things’ que ha desbancat Taylor Swift a Spotify
