C's demana la dimissió de Rajoy per les "mentides" en el 'cas Soria'
El partit taronja s'allunya del PP després del 'dimarts negre' i la nova informació sobre la designació de l'exministre per al Banc Mundial

undefined34469512 madrid 26 06 2016 politica el jefe debcampa a de ciudadanos160711132515 /
Tots els partits s'intercanvien aquests dies la mateixa acusació: són els altres els que volen terceres eleccions. I mentrestant, els uns i els altres comencen a marcar perfil propi. Ciutadans, que va firmar fa només tres setmanes un acord d'investidura amb Mariano Rajoy i aquest dilluns va donar un cop de mà al Congrés als conservadors per facilitar-los que les explicacions sobre el 'cas Soria' fossin en comissió i no al ple, han començat aquest dimecres a fer-ho sense dissimular. El vicesecretari general, José Manuel Villegas, ha insistit aquest matí a 'Espejo público' (Antena 3) que el president en funcions hauria de dimitir per la designació a dit de Soria per optar al càrrec de director executiu del Banc Mundial. "Les explicacions de Guindos sobre Soria demostren que va actuar de manera grollera per col·locar en un càrrec un amic del ministre (...) Hauria d'assumir les seves responsabilitats: o el ministre o el president", ha assegurat Villegas.
En la compareixença a la comissió, el ministre d'Economia va admetre que no era obligatori ser funcionari per optar a aquest alt càrrec del Banc Mundial, en contra del que havia dit el mateix Rajoy, i també va reconèixer que el procés de selecció és clarament "millorable", ja que va tenir poca publicitat i la seva designació va ser "discrecional". Guindos va mantenir que Soria era el candidat més idoni dels 10 que es van presentar. "Si Rajoy sabia que això estava passant i li dóna cobertura i no pren cap mesura perquè Guindos assumeixi responsabilitats, és que està assumint les del ministre", ha subratllat Villegas.
El portaveu a la comissió, Toni Roldán, ja va demanar dimarts dimissions. "O Guindos, o el president o la vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría", va dir.
Ciutadans Luis de Guindos José Manuel Soria PP - Partit Popular Mariano Rajoy Corrupció al PP
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- ¿Ningú vol dimissions?
- Dijous 30 d'octubre a las 18:30h El Periódico et convida a participar en el nou #afterwork, L'Hospitalet 100 anys de ciutat
- Barcelona Andrea Tova, mexicana a Catalunya: “Em vaig equivocar de país. No sabia que parlaven català”
- REIVINDICACIONS L’intrusisme inquieta els anestesistes: «Hi ha metges no especialistes que estan realitzant sedacions i això comporta greus riscos»
- Premi Planeta Juan del Val, guanyador del premi Planeta 2025: «Hi ha massa escriptors educats, l’art ha de tenir cert afany de provocació»
- «El president de la pau» ¿És veritat que Trump ha parat 8 guerres? ‘Fact check’ sobre l’afirmació del president dels EUA