POLÈMIC 'ENXUFE' DEL GOVERN
Més de 242.000 firmes demanen que el Banc Mundial veti Soria
La petició a Change.org, vigent des de dissabte, està impulsada pel periodista Máximo Pradera

/
La proposta del Govern perquè l'exministre d'Indústria José Manuel Soria sigui director executiu del Banc Mundial ha rebut una allau de crítiques. Els partits de l'oposició han reclamat en bloc la compareixença del titular d'Economia davant el Congrés, però les veus dissonants han traspassat les parets de l'hemicicle.
242.954 persones havien firmat fins aquest dimarts al migdia a la plataforma Change.org una petició, dirigida al Banc Mundial, perquè Soria no ocupi el lloc per al qual se l'ha proposat. "Soria no és digne de representar Espanya" en aquest òrgan internacional, detalla la petició. Entre les raons, al·lega la vinculació de l'exministre amb l'escàndol dels 'papers de Panamà' i denuncia que va mentir "reiteradament i descaradament al poble espanyol" abans de dimitir.
"MENTIDER I CORRUPTE"
Notícies relacionades"Si un mentider i un corrupte no és digne de representar Espanya dins del nostre país, encara menys ha de ser-ho a fora", explica el text, en què es reconeix que no és habitual presentar una petició contra un representant designat a dit.
La iniciativa l'ha impulsat Máximo Pradera, un guionista i periodista que demana que el "mateix clam popular que va obligar Soria a abandonar el Govern aconsegueixi que el Banc Mundial veti aquest intoxicador mediàtic". Des de dissabte, gairebé 250.000 persones ja han firmat la petició.
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça rep a la fi de l’Ajuntament la llicència de primera ocupació del Camp Nou
- Gir judicial Jonathan Andic, de testimoni a investigat: ¿què sabem i què no de la mort del fundador de Mango?
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Científic de prestigi Manel Esteller deixa l’Institut Josep Carreras després d’una auditoria per presumptes irregularitats
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- NEGA QUALSEVOL POLÈMICA Hansi Flick, sobre Lamine Yamal: «té una actitud molt professional, en la seva vida privada no m’hi fico»
- Gir judicial Jonathan Andic, de testimoni a investigat: ¿què sabem i què no de la mort del fundador de Mango?