Rivera surt esperançat de la seva reunió amb Rajoy, que es disposa a convocar la seva Executiva

La cúpula popular decidirà si accepta o no les primeres condicions de C's sobre regeneració per obrir una negociació en ferm

El líder dels taronges diu que si hi ha aval dels populars es posarà data a la investidura i es crearan equips negociadors

Roda de premsa dAlbert Rivera després de reunir-se amb Rajoy / JOSE LUIS ROCA / VÍDEO : ATLAS

1
Es llegeix en minuts
JUAN RUIZ SIERRA / GEMMA ROBLES / MADRID

El líder de CiutadansAlbert Rivera, ha qualificat avui de “positiva” la reunió que ha tingut aquest matí amb Mariano Rajoy, hores després d'haver fet públiques les sis condicions sobre regeneració democràtica que posa com a condició per obrir una negociació, ja sobre temes diferents, per votar ‘sí’ en la investidura. Segons ha explicat, Rajoy li ha demanat ara una mica de temps per poder convocar l'Executiva popular perquè decideixi si aprova o no el preacord anticorrupció que li planteja C’s i, si rebés l'aval dels conservadors, es convocaria immediatament una altra reunió entre els dos dirigents i es posaria data, per fi, a la investidura. Pel cap dels taronges, seria desitjable que aquest Ple se celebrés al Parlament durant el mes d'agost.

Notícies relacionades

Tota aquesta successió d'esdeveniments es podria donar entre els últims dies d'aquesta setmana i els primers de la següent. Segons ha puntualitzat Rivera, si les seves condicions inicials són ratificades per l'Executiva del PP, es designaran equips negociadors i es posaran sobre la taula possibles demanades que afectarien ja l'àrea laboral, els autònoms, la conciliació de la vida familiar i laboral o la reforma d'institucions com el Senat o les diputacions. Precisament sobre les diputacions no ha descartat seguir reclamant la seva supressió, encara que caldrà esperar per veure si defensa una clara línia vermella –almenys fins ara- per als populars.

Així mateix, ha incidit que el més “just, assenyat i necessari” seria que si aquesta via cap a la investidura prospera, el partit de Rajoy acceptés que en la hipotètica negociació que s'obriria s'incloguessin bona part de les mesures que al seu dia ja van pactar Ciutadans i PSOE quan Pedro Sánchez, durant la legislatura fallida, va intentar ser investit. Pel líder de C’s seria una fórmula natural d'atraure els socialistes a recolzar les reformes quan arribi la tramitació parlamentària, donant per fet que no entraran en contradiccions polítiques.