Adéu, CDC; hola, Partit Demòcrata Català
Les bases de l'ex-CDC bategen el seu flamant partit
La militància descarta els noms de Partit Nacional i Junts per Catalunya
Després d'un part complicat, la criatura ja té nom: Partit Demòcrata Català. La direcció del partit va aconseguir dissabte sufocar el motí de divendres, quan les dues alternatives que la cúpula va donar (‘Més Catalunya’ i ‘Catalans Convergents’) van desagradar força als associats congregats al Centre de Convencions de Barcelona. El PDC s'imposa així al Partit Nacional Català i a Junts per Catalunya, la terna de noms sortida de la ponència creada de pressa i corrents el mateix divendres i que ha sortit d'una llista amb més de 400 noms, els que els militants van donar via Torn Obert, l'enquesta celebrada al març entre més de 14.000 persones. En la votació decisiva l'opció 'demòcrata' ha vençut la 'nacional' per 871 a 657 vots.
El Partit Demòcrata, amb tot, neix enmig de la polèmica. Demòcrates de Catalunya, els escindits independentistes d'Unió, i socis de CDC i ERC a Junts pel Sí, van sortir dissabte al pas davant la possibilitat que PDC fos el nom elegit. El partit d'Antoni Castellà va reclamar a la nova CDC que expliqués als congressistes que aquest nom “no era jurídicament possible”. Francesc Sànchez, en qualitat se suposa de grup promotor del congrés, encara que no es tracti de tal sinó d'una assemblea, ha tret ferro a l'assumpte: “En el registre de partits hi ha quatre forces ‘demòcrates”. De fet, la ‘D’ de CDC era, precisament, ‘Democràtica’.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- BOE Nous llocs de funcionaris a l’Administració: l’Estat n’incorpora 551 a Catalunya
- Cas Koldo Feijóo, després de l’«estupor» que Ábalos continuï de diputat: «Seguim sorpresos que no hi hagi ningú que retiri la confiança d’una vegada al Govern»
- Empreses Nestlé anuncia l’eliminació de 16.000 llocs de treball a les seves fàbriques de tot el món
- El Govern es desvincula per complet d’Ábalos
- Tempesta judicial i política Una empresa de Panamà demana cita a Ábalos per expandir negoci