FREDA RELACIÓ A LES FILES POPULARS
Aznar prescindeix de Rajoy en els cursos d'estiu de FAES
El president del Govern en funcions no ha sigut convidat per primera vegada en 14 anys
A l’homenatge a Mario Vargas Llosa, a la Casa de América de Madrid, Rajoy i Aznar ni es miren ni se saluden. /
El president del Govern en funcions i líder del PP, Mariano Rajoy, no estarà aquest any en els cursos d'estiu que organitza la Fundació FAES, unes trobades en les quals ha intervingut sempre en els últims 13 anys. L'excap de l'Executiu i president de la Fundació FAES, José María Aznar, traslladarà aquest any el Campus FAES als Cursos d'Estiu d'El Escorial que organitza la Universitat Complutense de Madrid (UCM) i aquesta vegada no es veurà la tradicional foto estiuenca entre Rajoy i Aznar.
En les edicions anteriors, tanto les celebrades en un hotel de Navacerrada com les que tenien lloc en una residència de Guadarrama, el president del PP solia ser l'encarregat de clausurar les jornades. Fonts de FAES van confirmar a Servimedia que Rajoy ni tan sols ha sigut convidat a aquestes jornades, atès que ara es busca donar un enfocament més acadèmic al curs. Aquestes mateixes fonts addueixen que no és que Aznar vulgui prescindir personalment de Rajoy, sinó que el nou format ha portat a fer les coses d'una altra forma i per aquesta raó no hi ha polítics, exceptuant el cas del secretari general del Partit Popular Europeu, Antonio López-Istúriz.
'Present i futur del debat ideològic' és el títol de les jornades d'anàlisi i debat que tindran lloc del dilluns 27 de juny al divendres 1 de juliol i que inaugurarà Aznar. Per tant, el president d'honor del PP parlarà públicament l'endemà dels comicis del 26-J.
TEMES POLÍTICS DEL MOMENT
Notícies relacionadesSegons va explicar FAES, el curs, dirigit per Gabriel Elorriaga, vocal assessor de l'Institut d'Estudis Fiscals i patró de FAES, abordarà els principals temes polítics del moment històric que travessa Occident. Durant cinc jornades els ponents parlaran, entre altres qüestions, del populisme i l'amenaça de la 'antipolítica', dels reptes de la dreta europea o del reformisme com a identitat del centre-dreta espanyol.
Elorriaga va ser coordinador de Comunicació de Rajoy entre el 2004 i el 2008 i, fins i tot, va dirigir la seva campanya. El 2008 va publicar un article qüestionant el seu lideratge i continuïtat al capdavant del PP després de la seva segona derrota en unes generals, i en la llista per Madrid del 20-D ja no va ser present.
- ‘La cita’ Sandro Rosell i els seus amics especials de presó: dos funcionaris, dos exinterns i un capellà
- BARCELONEJANT Cunyades de luxe en la gala més top
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- Polèmica RTVE demanarà una auditoria del televot espanyol després del suport aclaparador a Israel
- Prèvia del derbi català Un nou vídeo de l’atropellament massiu a Cornellà revela que la conductora ja havia arrossegat aficionats abans
- Què passa al teu cos si menges xocolata just després de sopar?
- Polèmica RTVE demanarà una auditoria del televot espanyol després del suport aclaparador a Israel
- VEÏNS DEL SUD Europa repensa la seva estratègia per a un Sahel amb rècords de violència i un inesperat xoc diplomàtic amb Algèria
- La caixa de ressonància Eurovisió: ¿I si arriba a guanyar Israel?
- Prèvia del derbi català Un nou vídeo de l’atropellament massiu a Cornellà revela que la conductora ja havia arrossegat aficionats abans