Puigdemont afirma que Catalunya serà Estat "lin agradi o no a Espanya"
El president Carles Puigdemont afirma en una entrevista publicada ahir pel rotatiu francès Le Figaro que el procés sobiranista iniciat el 2012 a Catalunya «finalitzarà amb un Estat català independent dins de la Unió Europea, agradi o no agradi a Espanya». Segons Puigdemont, hi ha «dos projectes realistes a sobre de la taula: la independència i mantenir l’statu quo actual. La resta» és a dir, l’opció d’un referèndum, és per al president «una especulació sobre una proposta que ningú ha formulat».
Amb tot, el cap de l’Executiu català exhorta una altra vegada al Govern espanyol –se suposa que al que surti de les urnes el 26-J pròxim– a asseure’s a la taula per negociar. «Posem-nos d’acord a convocar un referèndum i Espanya podrà comptar amb els independentistes per contribuir a la governabilitat». És a dir, la mateixa oferta que se li va fer, per part d’ERC i CDC, a Pedro Sánchez quan aquest negociava la seva fallida investidura.
No va ser l’única entrevista amb el president de la Generalitat que es va publicar ahir. El setmanari nord-americà Newsweek en va publicar una altra a partir d’una trobada que va tenir lloc a Londres la setmana passada, quan Puigdemont va visitar la capital britànica. En aquesta ocasió, el president posa l’accent en el fet que «la política catalana es va emancipar de l’espanyola el 27-S passat» i que, des d’aquella data, els catalans han actuat «amb una mentalitat de sobirania política».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys