Les víctimes del terrorisme demanen a Forcadell que suspengui la visita d'Otegi al Parlament
"Lamentem que qui ha exercit la representativitat dels assassins etarres taqui la seu de la institució democràtica més representativa" de Catalunya, denuncia l'ACVOT

/
L'Associació Catalana de Víctimes d'Organitzacions Terroristes (ACVOT) ha reclamat a la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, que suspengui la visita d'Arnaldo Otegi a la Cambra d'aquest dimecres al considerar que la presència "de qui ha exercit la representativitat dels assassins etarres" taca "la seu de la institució democràtica més representativa" de Catalunya.
En una missiva enviada ahir dilluns, l'ACVOT considera indignant que el Parlament es negui a rebre les víctimes, però, en canvi, rebi "els seus assassins".
"La defensa del terrorisme o de la violència, la seva justificació o la propagació de l'odi, són incompatibles amb l'essència democràtica i pacífica de la institució que vostè presideix", afegeixen les víctimes en la seva missiva, al mateix temps que recorden la violència que va exercir ETA a Catalunya. "No podem tolerar els intolerants. La democràcia no pot permetre que es consolidi la banalitat del mal", conclou l'associació que presideix José Vargas.
LA CARTA DEL PPC
Notícies relacionadesL'escrit de l'ACVOT se suma a la carta que va enviar la setmana passada el líder del PPC al Parlament, Xavier García AlbiolXavier García Albiol, en què va sol·licitar a Forcadell que exigeixi a CDC l'anul·lació de la reunió que Otegi mantindrà amb els portaveus de la comissió d'Exteriors. La invitació al líder d'EH Bildu va anar a càrrec de la CUP i la presidenta d'aquesta comissió, la convergent Marta Pascal, va enviar una carta als representants de la resta de partits per convidar-los a la reunió. Només hi aniran els anticapitalistes, Junts pel Sí i Catalunya Sí que es Pot.
A més d'aquesta reunió amb diputats, Otegi es reunirà amb les direccions dels grups de Junts pel Sí i la CUP i participarà en una conferència política organitzada pel CIEMEN sobre els processos sobiranistes basc i català.
- Metabolisme Fetge gras: Isabel Viña explica com revertir-lo i potenciar el ‘detox’
- Barcelona restaura una vil·la romana ‘amagada’ al costat de la Catedral
- Eurovisió Melody, sobre la conciliació familiar i la salut mental: "S'han rigut que necessiti estar amb el meu fill"
- Administració pública Els Mossos investiguen la mort d’un bomber en l’incendi d’un hotel a Santa Susanna
- Melody: "S’han burlat de mi i per sobre de tot està la salut mental"
- Via lliure a l’opa Manual per a accionistes i clients del BBVA i del Sabadell: ¿com t’afectaria la fusió?
- El nou robot amb sentit del tacte d'Amazon podria substituir els treballadors humans de magatzem
- Ocupació Ni 10 ni 20 minuts, aquest és el temps de descans que tenen els treballadors durant la jornada laboral segons l'Estatut dels Treballadors
- Tendència El còmode tallat de cabells que es portarà aquest 2025: val per a cabells arrissats, ondulats i llisos
- Sector bancari Cuerpo eleva l'opa BBVA-Sabadell al Consell de Ministres i obre la porta a que el Govern central l'entorpeixi