Resum de la legislatura més curta
Les eleccions del 20-D van acabar amb el bipartidisme i van situar Podem i Ciutadans en el tauler polític
Animació del procés entre les eleccions del 20 de desembre i l’anunci de les noves eleccions previstes per al 26 de juny. /
Les eleccions generals del 20 de desembre passat van acabar amb el bipartidisme dominant de PP i PSOE al convertir Podem i Ciutadans en forces rellevants en el tauler polític. Mariano Rajoy va guanyar els comicis, però va decidir inhibir-se i deixar a un altre candidat la iniciativa de formar govern. Pedro Sánchez va intentar ser president i va fracassar.
Ara, el 26-J es planteja com una mena de segona volta en què l'abstenció amenaça de castigar més el flanc esquerre a pesar que els escàndols de corrupció (Imelsa, Gürtel, papers de Panamà) segueixen desgastant el PP.
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció