Mar García Vaquero, dona de Felipe González, als 'papers de Panamà'
Va gestionar un compte a Suïssa a través d'una societat establerta en un paradís fiscal el 2004, abans de sortir amb el dirigent del PSOE

María del Mar García Vaquero, actual dona de Felipe González, és un altre dels noms d'espanyols que figuren als 'papers de Panamà', segons revelen aquest dimecres 'El Confidencial' i La Sexta, que han col·laborat en la investigació del Consorci Internacional de Periodistes d'Investigació (ICIJ) que ha destapat un escàndol d'evasió fiscal d'àmbit internacional. Segons consta en documents del bufet d'advocats Mossak Fonseca a què han tingut accés els periodistes, García Vaquero, economista de formació, va gestionar un compte a Suïssa a través d'una societat establerta en un paradís fiscal el 2004, quan encara no sortia amb l'expresident del Govern i exlíder del PSOE.
Segons publica 'El Confidencial', la dona de González tenia poders per operar amb un compte corrent a l'UBS de Lausana. El compte es va obrir l'octubre del 2004 a nom de Carmigo Ltd, societat que la filial helvètica de Mossak Fonseca va obrir a Niue, illot del Pacífic sud conegut pel seu secretisme fiscal.
En aquells anys, García Vaquero participava en una empresa dedicada a la construcció de vaixells de vela de grans dimensions, a l'estil dels utilitzats en competicions com l'America's Cup. Un client de l'empresa, expliquen les fonts citades, va exigir fer 'offshore' el pagament d'un encàrrec en concret, pel qual es va crear l'estructura que començava a l'illot del Pacífic i acabava al compte bancari de Suïssa. El compte es va tancar el 2006 i la societat de Niue va estar activa fins a l'any 2008.
Notícies relacionadesGarcía Vaquero i Felipe González van començar a sortir el 2008, poc després que el dirigent socialista se separés de Carmen Romero després de gairebé 40 anys de matrimoni, i es van casar el 2012. La dona de l'expresident és llicenciada en Econòmiques i treballa com a gestora en una oficina de La Caixa a Madrid. Té dues filles d'un matrimoni anterior. Va conèixer González a través de l'empresari barceloní Luis García Cereceda, ja mort i que també figura als 'papers de Panamà'.
- LALIGA Els motius de fons que porten el Madrid a carregar contra el Vila-real-Barça de Miami
- Investigació oberta Mor una dona gran en l’incendi del seu domicili a Terrassa
- Cost de la vida La moderació de preus dels aliments frescos contribueix a contenir en el 2,7 % l’IPC del juliol
- L’arma de la nul·litat
- El Nàstic veta un fitxatge per haver insultat els catalans