conferència a madrid
Varufakis agraeix als espanyols que no creguessin les "mentides" de Rajoy amb Podem
L'exministre de finances grec advoca per crear de nou les Brigades Internacionals

rjulve32881436 gra166 madrid 21 02 2016 el exministro de finan160221174706 /
L'exministre de Finances grec Iannis Varufakis ha donat aquest diumenge les "gràcies" als espanyols per no creure's "les mentides" del ministre d'Economia, Luis de Guindos, ni del president en funcions, Mariano Rajoy quan va dir: "Això és el que tindreu si voteu el Syriza espanyol", en referència a Podem.
En una intervenció en la conferència europea contra l'austeritat que s'ha celebrat a Madrid, Varufakis s'ha mostrat favorable a la coalició de moviments d'esquerra com a alternativa per democratitzar i estabilitzar Europa, i per sortir "de la nit fosca" en què es troba. Per a l'exministre grec, l'esquerra no seria suficient en aquesta aliança i ha plantejat incorporar-hi verds, socialdemòcrates i liberals.
Varufakis està convençut que els partits tradicionals no poden oferir una solució i ha apostat per un Govern europeu capaç de lluitar pels drets dels ciutadans. L'exministre ha insistit en les "mentides" de Guindos" però també de la troica i de l'Eurogrup que, en les seves paraules, "no té ni idea" del que passa a Europa. "Hem comès un error", ha reconegut l'exministre, i és haver donat massa "credibilitat" a l''establishment' europeu, que ha titllat d''incompetents".
BRIGADES INTERNACIONALS
Notícies relacionadesL'exministre grec a advocat per "organitzar de nou unes Brigades Internacionals" per poder portar la democràcia a Europa i ha assegurat que el pròxim Govern espanyol haurà de "respectar la decisió" que van prendre els espanyols el passat 20 de desembre.
La troica va dir que "el model espanyol era el que s'havia de seguir" però els grecs no van acceptar "aquesta mentida" i els espanyols "tampoc el van creure --ha afegit--. El fonamental no és qui està al Govern" ha dit l'exministre grec, sinó que "hi hagi un Govern democràtic, que hi hagi democràcia".
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern