Domènech: "Rajoy pressiona per a la gran coalició"
El cap de llista d'En Comú Podem considera que l'avançament electoral de què parla el president només és per forçar l'acord amb C's i el PSOE

lpedragosa32150145 barcelona 12 12 2015 elecciones generales xavi 151218233212
Xavier Domènech té clar que la conversa de Rajoy amb David Cameron en què li deia que "el més probable és que hi hagi eleccions el 26 de juny" no és cap relliscada sinó que forma part de la seva estratègia de pressió. "El PP només té dues cartes fortes en la negociació: dir que intentarà forçar eleccions anticipades, en què podria recuperar vot de C's i que al PSOE a priori no li somriurien, per forçar la gran coalició. L'altra és la retirada de Rajoy, però ell només vol la primera", sentencia el cap de llista d'En Comú Podem.
Per l'esquerra alternativa, l'estratègia popular ha perdut força després dels escàndols de corrupció de València i Madrid. "El que podia semblar una forma de pressionar, cada vegada és menys creïble". Domènech també ha recorregut a la ironia per criticar l'estratègia del partit taronja. "Ciutadans està fent un Ibex-35 al PSOE. La primera fase de la negociació per a Ciutadans s'està acabant. Just el dia després que dir-ho, arriba l'oferta del PP de fer Pedro Sánchez vicepresident, que és part de la segona, la d'incorporar el PP".
UN METEORIT AMENAÇA EL CONGRÉS
Davant aquesta opció, En Comú Podem planteja saltar del món de la aritmètica per anar al de la política real. "Si és per suma de vots, l'opció més estable seria la gran coalició, però políticament seria inestable. Deixem els debats aritmètics i fem-ne de polítics. No és senzill, però pot donar solidesa". Per això, ha comminat Pedro Sánchez a no fer cas de les veus catastrofistes que auguren l'apocalipsi amb una govern de progrés. "Hi ha un meteorit que passarà per la Terra el 5 de març i no descartem que el PP digui que si governem nosaltres pugui caure al Congrés".
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Testimonis L’Illa Glòries comença a bategar amb les primeres mudances de nous veïns
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Septuagenaris amb els peus a la sorra
- La paradoxa d’Ana Obregón
- Indignació Tàrrega, farta del repte viral de defecar a l’aigua: contracta vigilants després del tercer tancament en una setmana
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Vigents des del 2022 La banca confia que les mesures d’alleujament hipotecari per a classes mitjanes decaiguin al novembre
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Entrevista Sandra Ramos, consellera de Festes de Tarragona: "La festa major de Sant Magí ens ajuda a conscienciar sobre la importància de l'aigua"