LA PLAGA DE LA CORRUPCIÓ
El PP emplaça Rita Barberá a donar explicacions per la corrupció a València
El jutge ha imputat 9 dels 10 regidors del grup municipal popular
abertran32628830 valencia 1 2 2016 pol tica rita barbera con los 160201145911
"Ella és qui ha de donar les explicacions corresponents". Amb aquesta contundència s'ha despatxat aquest dilluns el vicesecretari d'organització del PP, Fernando Martínez-Maíllo, al ser preguntat per la imputació de 9 dels 10 regidors del PP a l'Ajuntament de València, arran de la investigació de la suposada trama de cobrament de comissions il·legals a la província de València. "Ella" és Rita Barberá, l'exalcaldessa de la ciutat i actual senadora popular els principals col·laboradors de la qual estan citats a declarar com a imputats.
Maíllo ha donat per fet que Barberá compareixerà pròximament i s'ha remès a les explicacions que doni llavors, tot i que ha recordat que, en aquests moments, no existeix cap acusació formal contra ella ni ha sigut cridada a declarar.
REGIDORS I ASSESSORS
Notícies relacionadesEl jutge que investiga la presumpta trama de corrupció vinculada al PP a la província de València ha imputat tots els regidors i assessors del grup municipal popular a l'Ajuntament de València. Estan citats a declarar a partir d'aquest dimecres, quan ho farà en primer lloc l'encara portaveu del grup, Alfonso Novo. Divendres passat, la direcció nacional del PP va dissoldre la cúpula local de València i va imposar una gestora.
La xarxa corrupta que va destapar l'operació Taula, en la qual es va detenir 24 persones, actuava presumptament a nivell local, provincial i autonòmic a les administracions públiques valencianes, i cobrava comissions il·legals d'empreses beneficiades que podrien arribar fins al 3% per contractes arreglats de forma fraudulenta.
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Intel·ligència artificial Una recerca d'UManresa sobre ètica demostra que la intel·ligència artificial cau en les mateixes contradiccions que les persones
- Assetjament escolar Manifestació inèdita d’estudiants contra el ‘bullying’ a Barcelona: «De vegades els professors es fan els cecs»
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Prou al silenci, la vaga en contra de l’assetjament escolar
- Succés La fiscalia demana quatre anys de presó per a l’actor Nacho Vidal per homicidi imprudent
