EL TAULER CATALÀ

Els diputats de Podem al Parlament demanen noves eleccions a Catalunya

La formació morada reclama "unes noves eleccions i treballar per a la celebració d'un nou referèndum"

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

Després que l'assemblea de la CUP acabés en taules, els quatre diputats de Podem al Parlament han emès un comunicat en què exigeixen "unes noves eleccions i treballar per a la celebració d'un nou referèndum". Albano Dante Fachin, Àngels Martínez Castells, Jessica Albiach i Joan Giner, quatre dels 11 diputats de la coalició Catalunya Sí que es Pot, han reivindicat "polítiques socials de rescat urgent" per superar la situació de bloqueig existent.

Notícies relacionades

Després de diagnosticar que la CUP està "més dividida que mai" davant el "xantatge" d'Artur Mas, assenyala que el punt de partida de la formació anticapitalista i Junts pel Sí era erroni. "S'ha de reconèixer que no hi ha cap mandat democràtic per portar a terme un procés d'independència tal com el plantegen Junts pel Sí i la CUP. Els resultats del 27 de setembre no legitimen la desconnexió institucional unilateral".

Dante Fachin s'ha intercanviat retrets amb els republicans Gabriel Rufián i Joan Tardà, després que aquest l'acusés de posar-los al mateix sac que la banca i el PP per reclamar noves eleccions.