Diputats de JxSí presenten al Parlament un escrit per proclamar la independència
Els parlamentaris es conjuren per "exercir l'autodeterminació" de Catalunya i "proclamar l'Estat català lliure i sobirà"
Els diputats de Junts pel Sí han presentat aquest dilluns, amb les credencials per obtenir l'acta de parlamentari, un escrit en què es conjuren per "exercir l'autodeterminació" de Catalunya i "proclamar l'Estat català lliure i sobirà".
La promesa que han expressat els 62 diputats de @JuntsPelSi al recollir la seva acta de diputat. #Parlament pic.twitter.com/NYCrewZrjy
La promesa que han expressat els 62 diputats de @JuntsPelSi en recollir la seva acta de diputat. #Parlament pic.twitter.com/NYCrewZrjy
— Junts pel Sí (@JuntsPelSi) 26 de octubre de 2015
Fonts de JxSí han explicat a Efe que els diputats han adjuntat aquest escrit a les credencials i documents que han presentat per obtenir a l'acta de diputat, una funció que han començat a exercir aquest dilluns en el ple de constitució de la nova legislatura del Parlament.
Notícies relacionadesAlguns diputats han publicat a la xarxa social Twitter el text, pel qual prometen respectar la Constitució i l'Estatut encara que ho faran, recalquen, per "imperatiu legal".
No obstant, per "expressió democràtica de la voluntat ciutadana", anuncien que estaran "a disposició del nou Parlament, del president i del Govern català" per "exercir l'autodeterminació" del poble de Catalunya i "proclamar l'Estat català lliure i sobirà".
- BCN, preparada per al primer acte massiu d’un Papa en mig segle
- Viatge històric El Govern central avisa que rebre Prevost amb xiulets "no ajuda al català"
- Viatge històric Carlos Bosch, Delegat de Joventut de la diòcesi de BCN: "La gran dificultat ha sigut l’aforament limitat a Montjuïc"
- Maite Gaudí, descendent de l’arquitecte: "Benet XVI em queia bé però Lleó XIV, millor"
- "No demanem res aliè a la tradició cristiana"
