REGISTRE A LA SEU DEL PARTIT
Catalá atribueix al "normal funcionament de les institucions" la detenció de Viloca
El ministre de Justícia assegura no tenir "informació" d'un operació policial de la qual s'espera almenys una desena de detinguts
El ministre de Justícia, Rafael Catalá, ha assenyalat avui que la detenció del tresorer de Convergència, Andreu Viloca, s'ha d'atribuir al "normal funcionament de les institucions", i ha afegit que aquest tipus d'actuacions se solen produir per la col·laboració entre un jutge instructor i els cossos de seguretat de l'Estat. Viloca ha sigut capturat minuts abans de la deu del matí, després que efectius de la Guàrdia Civil haguessin entrat prèviament al seu despatx i al de l'extresorer Daniel Osàcar.
Agents de la Guàrdia Civil han tornat a registrar aquest dimecres al matí la seu de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC), al carrer Còrsega de Barcelona, després de ja ho fessin a l'agost, per buscar proves del pagament de comissions del 3% a aquesta entitat per part d'empreses a canvi d'adjudicacions públiques.
Notícies relacionadesEl president Artur Mas va negar al Parlament, a principis de setembre, aquests cobraments i va avisar la resta de partits que la investigada constructora Teyco --propietat de la família Sumarroca, estretament vinculada a Convergència-- havia ajudat també altres forces i havia contractat amb ajuntaments d'altres colors polítics.
Segons fonts de la investigació, es preveu que al llarg de les pròximes hores hi hagi una desena de detinguts entre Barcelona i Madrid. "No tinc cap informació d'això. M'imagino que són les actuacions processals sota la direcció d'un jutge i en col·laboració amb els cossos i les forces de l'Estat", s'ha limitat a assenyalar el titular de Justícia als passadissos del Congrés al ser preguntat per l'operació policial.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán