pel cop d'Estat xilè de 1973
L'Ajuntament de Barcelona torna a recolzar l'homenatge a Salvador Allende
L'alcaldessa, Ada Colau, i Joan Manuel Serrat participen en uns actes que Xavier Trias no va recolzar

Serrat en l’homenatge a Salvador Allende. /
L'últim missatge radiofònic de Salvador Allende, mentre els militars sublevats bombardejaven el palau de la Moneda, s'ha tornat a sentir a la plaça que porta el seu nom des de fa 30 anys. L'homenatge al president xilè el dia en què també es commemora l'aniversari del cop militar contra el Govern d'Unitat Popular ha tingut aquest any la presència de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i del president i la regidora del districte d'Horta-Guinardó, Jaume Collboni i Mercedes Vidal, i la participació institucional del municipi en la convocatòria, cosa que no va passar durant els quatre anys de govern de CiU, reprenent una tradició iniciada durant els governs municipals de Maragall, Clos i Hereu.
Durant l'últim mandat de CiU, la postura del govern municipal va ser considerar que aquesta commemoració era únicament una iniciativa de la societat civil, però no institucional, de manera que la seva presència es va limitar a la d'un conseller de districte.
El president del Centre Salvador Allende de Barcelona, Eulogio Dávalos, ha celebrat el canvi de postura municipal i també que, quan una altra vegada els refugiats polítics tenen necessitat de trobar països que els acullin, com va passar amb els exiliats republicans a Xile, o els xilens el 1973, "Barcelona torni a ser una ciutat d'acollida i mostri la seva cara més solidària".
Notícies relacionadesEn l'acte han pujat a l'escenari representants de comitè cívic organitzador de l'acte (diverses associacions del districte i de l'exili xilè, Casa Amèrica, sindicats i militants anònims del PSC, ERC, ICV i EUiA) i el cantant Joan Manuel Serrat, mentre que els polítics presents, com Ada Colau, Jaume Collboni, Miquel Iceta, Lluís Rabell i Gerardo Pisarello, s'han limitat a seguir-lo des de la plaça i participar en l'ofrena floral al bust d'Allende.
ALLENDE, REFERENT DE L'ESQUERRA
Allende és un referent ideològic de l'esquerra a Espanya. Després del cop d'Estat de 1973, la imatge de la seu de la presidència de Xile, la Moneda, bombardejada i en flames, va fer la volta al món i va simbolitzar des d'un començament la brutalitat d'un règim que s'erigia davant d'una revitalitzadora experiència xilena, un camí original i democràtic de recerca de la construcció del socialisme. Allende és l'emblema d'aquests nous corrents d'esquerres, el llavors batejat com a eurocomunisme, que havia vist en la Unitat Popular xilena un referent alternatiu per recuperar drets democràtics, davant la via dels socialismes heretats impregnats de tocs autoritaris.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys