Una solució política
Els líders independentistes estan convençuts que la UE buscarà una solució política ad hoc perquè Catalunya pugui seguir sense dificultats dins de la UE i l'eurozona si es declara independent, com ja s'ha fet en altres situacions quan no existien disposicions concretes en el tractat europeu, per exemple amb la reunificació alemanya o quan es va crear el fons de rescat europeu.
Junts pel Sí confia que es pugui negociar i aprovar un tractat d'adhesió de Catalunya a la UE durant la fase transitòria, abans que la independència sigui efectiva. Els independentistes assenyalen que la UE no pot expulsar del seu si els set milions de catalans que ara són ciutadans europeus, que als estats europeus amb inversions en territori català no els interessa que Catalunya quedi fora de la UE i que fins i tot el tractat europeu estableix uns terminis llargs i negociacions per a la sortida d'un país de la UE. El caos que podria provocar que deixés d'aplicar-se el Tractat de la UE a Catalunya obligarà, en la seva opinió, a buscar una solució política.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels