INVESTIGACIÓ DE FINANÇAMENT IRREGULAR
Teyco va vendre un xalet a Oriol Pujol quan era secretari general de CDC
L'empresa dels Sumarroca va cobrar un milió d'euros per una casa unifamiliar a la Cerdanya, segons la web 'Crònica Global'

Oriol Pujol Ferrusola, a la comissió antifrau del Parlament de Catalunya, el 2 de març del 2015. /
La constructora Teyco, propietat de la família Sumarroca, va vendre a Oriol Pujol una casa unifamiliar d'alt estànding a la localitat d'Urús (Cerdanya) valorada en un milió d'euros quan era el secretari general de CDC, segons ha informat la web 'Crònica Global'. Teyco està imputada per un suposat cas de finançament irregular de Convergènciafinançament irregular de Convergència.
Segons sembla, Teyco va construir el xalet en uns terrenys que va comprar a la promotora Màxima Grup Immobiliari, que es va constituir el 2003 i que estava participada per Anna Vidal, dona d'Oriol Pujol, i per Sergi Alsina, empresari imputat en el 'cas ITV' i un dels millors amics de l'exdiputat convergent, informa el mateix mitjà.
L'empresa dels Sumarroca va comprar a principis del 2006 dues cases unifamiliars a penes iniciades d'Oriol Pujol i Sergi Alsina a Urús després d'aturar-ne la construcció per problemes econòmics i discrepàncies entre els socis de Màxima Grup Immobiliari, igual que en una altra promoció a Ger (Cerdanya). Teyco va comprar els dos xalets contigus per un milió d'euros, segons li consta a Hisenda, i els va revendre per 1 i 1,1 a Pujol i Alsina, respectivament.
SOSPITES DE BLANQUEIG DE DINERS
Segons 'Crònica Global', Hisenda i la fiscalia anticorrupció investiguen els detalls d'aquestes compravendes davant la sospita que amaguin alguna operació de blanqueig de diner negre.
Quan la Guàrdia Civil va registrar la seu central de Teyco a Barcelona, va confiscar documentació comptable sobre desenes d'obres públiques que va executar el 2009 a Catalunya, de les quals la majoria havien sigut concedides per ajuntaments governats per CDC.
Oriol Pujol, que llavors ocupava el càrrec de secretari general de Convergència, ha manifestat a la mateixa pàgina web que la venda a Urús "és neta i transparent" i que pot acreditar els pagaments. Així mateix, ha afirmat que els Sumarroca no els van regalar el xalet i que no van blanquejar diners.
- L’home que ‘va predir’ l’apagada
- Estalvi Un milionari revela quina és la manera d’estalviar amb un salari baix
- Les renovables generaven el 74% de l’electricitat en el moment de la fallada
- Investigació Així era la «casa dels horrors» d’Oviedo: els tres germans alliberats, d’entre 8 i 10 anys, no anaven a classe, dormien en bressols i portaven tres mascaretes posades
- Efemèride Blanquejar Hitler 80 anys després
- Successos Detinguts tres menors a Mataró per la brutal agressió a un adolescent
- Equipament Glòries posa a prova la complicada convivència entre ciclistes i vianants
- Cita destacada BCN es bolca amb les Setmanes de l’Arquitectura
- Àrea natural El delta del Llobregat aposta pel turisme sostenible
- FESTIVAL DEL 26 DE JUNY AL 4 D’AGOST El Grec obre etapa amb Leticia Martín al davant i aposta per més música i teatre