Rajoy admet que estudia com tornar l'extra als funcionaris
El president assumeix que els incentius als plans de pensions es poden millorar
"Les batalles que no es donen són les que es perden", diu sobre la presidència de l'Eurogrup
El president del Govern, Mariano Rajoy, atén els mitjans, aquest dijous a l’arribar a Brussel·les. /
El president del Govern central, Mariano Rajoy, ha admès aquest dijous que "en la mesura que la recaptació i els pressupostos ho permetin" l'Executiu avançarà en la devolució de la paga extra del 2012 als funcionarisdevolució de la paga extra funcionaris.
"És una qüestió que està en estudi en aquest moment", ha dit Rajoy a Brussel·les, moments abans de la reunió de líders del Partit Popular Europeu (PPE) prèvia a la cimera del Consell Europeu prevista per dijous i divendres.
PENSIONS
En una breu trobada amb els periodistes espanyols, el president també s'ha referit al debat sobre el futur de les pensions reobert dimecres pel governador del Banc d'Espanya, Luis LindeLuis Linde. Rajoy ha destacat que les pensions no han baixat amb el seu govern i que si es manté l'actual política de creixement econòmic i de l'ocupació tampoc ho faran en el futur.
Sobre la necessitat d'introduir més estímuls per als plans privats de pensions, apuntada per Linde, Rajoy ha dit que el tractament fiscal "ja és favorable", si bé ha admès que "es pot estudiar" com seguir millorant-lo.
PRESIDÈNCIA DE L'EUROGRUP
Rajoy ha tornat a defensar la idoneïtat del ministre espanyol d'Economia, Luis de Guindos, per presidir l'Eurogrup (reunió dels 19 ministres de Finances de l'euro) a partir del juliol, quan s'acaba l'actual mandat de l'holandès Jeroen Dijsselbloem, que opta a la reelecció.
Notícies relacionades"Les batalles es donen. Les que no es donen es perden segur", ha dit Rajoy en al·lusió a la rivalitat de les dues candidatures per la presidència de l'Eurogrup i a la seva disposició a treballar per aconseguir nous suports per al candidat espanyol.
"El ministre De Guindos és una de les persones més prestigioses dins de l'Eurogrup", ha dit Rajoy abans de destacar que la seva bona gestió ha convertit Espanya "en el país que creix més i crea més ocupació" a la zona euro. "Són bons arguments i esperem que prosperin", ha afegit.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Polítiques públiques Les cinc claus de la reforma de l’administració de Catalunya: de la reducció de la burocràcia a l’ús de la IA
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Quan un sistema emmalalteix, també emmalalteix la confiança
- Expedient obert Investiguen una escola d'educació especial de Blanes per presumptes maltractaments a alumnes amb autisme
- Gent gran sola La teleassistència de Barcelona rep 35 trucades diàries d’avis per «conversar per soledat»
