LA PLAGA DE LA CORRUPCIÓ
El Parlament insta el Govern a personar-se en el 'cas Innova'
Una moció de C's obté el suport unànime de la Cambra catalana
El conseller de Salut, Boi Ruiz, surt de l’hemicicle del Parlament, el 30 d’abril. /
Les votacions per unanimitat al Parlament es poden comptar amb els dits d'una mà. Ahir la plaga de la corrupció va propiciar una d'aquestes imatges tan escasses. Els set grups de la Cambra van avalar una moció de Ciutadans que insta el Govern a personar-se en el cas Innova si de la investigació judicial es deriva que la Generalitat en va resultar perjudicada. De fet, la inclusió d'aquesta condició va ser el que va facilitar que el text prosperés amb el suport de tots els diputats.
El mandat a l'Executiu català se centra en el cas Innova, que té el seu epicentre a Reus, però s'estén a tots aquells escàndols «que puguin produir-se per presumpta corrupció en la sanitat pública catalana», sempre que s'hagi produït un perjudici per a l'erari. No és la primera vegada que el Parlament fa aquesta petició al Govern. Ho va fer el 30 d'abril després de comprovar que el sumari del cas s'estenia més enllà de Reus, i ja llavors el president Artur Mas es va comprometre que la Generalitat se sumaria a la causa si es donava l'esmentada premissa.
Notícies relacionadesLa moció reclama que es garanteixi que cap departament de la Generalitat, «si no hi està obligat de manera ineludible», es faci càrrec ni pagui les minutes d'advocats externs a l'Administració catalana, ni cap altra despesa lligada amb la defensa dels condemnats en casos de corrupció. I en aquests casos de condemnes, emplaça el Govern a «emprendre les mesures per al rescabalament de les minutes o honoraris i tot tipus de despeses relacionades».
Al seu torn, el text demana a l'Executiu que entregui al Parlament, abans del ple monogràfic sobre sanitat, un informe de les actuacions efectuades per organismes inspectors de la Generalitat, i l'insta a prendre mesures de control perquè els ens públics s'ajustin a les normes de licitació i contractació.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Mazón pacta la sortida amb Feijóo al marge del PP valencià
- Gent gran sola La teleassistència de Barcelona rep 35 trucades diàries d’avis per «conversar per soledat»
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Negociacions a Suïssa Zapatero no dona per «definitiva» la ruptura de Junts i admet que el cas Cerdán «va impactar» en la relació
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- 8 PARTITS SEGUITS ENCAIXANT A falta de joc, Flick intenta resetejar el Barça
